BRATISLAVA 23. septembra (WBN/PR) – Predaj mimo kamenných obchodov či e-shopov je na vzostupe. Vyplýva to z prieskumu európskej Asociácie priameho predaja SELDIA. Spoločnosti, ktoré sa spoliehajú na svojich distribútorov, predali na území Európy v roku 2013 tovar za takmer 24 miliárd EUR. Z prieskumu tiež vyplýva, že priamemu predaju sa v Slovenskej republike venuje 145 tisíc ľudí. Celkové tržby priameho predaja na Slovensku za rok 2013 dosiahli 110 miliónov EUR.
Do prieskumu sa zapojili len spoločnosti združené v Asociácii osobného predaja. Ide napríklad o Amway, Vorwerk, Just či Partylite. Hlavnou podmienkou členstva je pritom dodržiavanie etického kódexu osobných predajcov.
Celoeurópsky najväčšími odbytišťami priameho predaja sú Nemecko, Francúzsko a Rusko. Oproti roku 2012 priamy predaj zaznamenal rast 2,6%, najstrmejšie toto odvetvie rástlo v Holandsku (o 8,6%), Lotyšsku (8,2%) a vo Veľkej Británii (o 6,7%).
„Priamy predaj predstavuje podnikateľskú príležitosť a alternatívu bežného zamestnania pre každého bez rozdielu veku či pohlavia. Popri tom naša spoločnosť ponúka možnosť stať sa registrovaným zákazníkom, čo prináša rad výhod. Práve tieto dôvody pripisujeme rastu našich registrovaných distribútorov aj zákazníkov,” hovorí Ildiko Dikošová, riaditeľka Amway SR a predsedkyňa Asociácie osobného predaja.
Priamemu predaju sa však nedarí iba v Európe, ktorá tvorí v rámci celosvetových obratov len 18% všetkých príjmov spoločností, ktoré sa tejto oblasti venujú. Celosvetovo vedie odvetvie spoločnosť Amway s tržbami 11,8 miliardy USD pred Avonom (9,95 miliardy USD) a spoločnosťou Herbalife (4,8 miliardy USD).