Pri Dunajskej Lužnej sa snažili spomaliť dopravu

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Dunajská Lužná
Foto: SITA/Nina Bednáriková

BRATISLAVA 27. septembra (WEBNOVINY) – Niekoľko desiatok obyvateľov Dunajskej Lužnej sa pokúsilo spomaliť dopravu v obci prechádzaním cez priechody pre chodcov. S transparentom „Žiadame návrat variantu C rýchlostnej komunikácie R7, nebráňte rozvoju našich obcí“ prechádzali cez priechody v obci. Doprava je napriek tomu pomerne plynulá. Na mieste je niekoľko policajných hliadok. Demonštrujúci na záver protestného pochodu prečítali petíciu proti zmene výstavby rýchlostnej cesty R7 ministerstvom dopravy z variantu C na variant A v úseku Bratislava – Dunajská Lužná.

„Zablokovaním tohto ťahu a zdržaním cestujúcej verejnosti v rannej špičke chceme poukázať na jednostrannú, neprerokovanú zmenu variantného riešenia obchvatu obcí Dunajská Lužná a Rovinka zo strany ministerstva dopravy, ktorá nebola prerokovaná s dotknutými obcami,“ informovala poslankyňa obecného zastupiteľstva v Dunajskej Lužnej Eva Takáčová.

Variant C je pre okolité obce výhodnejší

Pre obce Dunajská Lužná a Rovinka je variant A rýchlostnej cesty R7 nevýhodný, lebo zasahuje do rozvojových území obcí, kde sú plánované rekreačné aktivity. Na tlačovej konferencii po protestnom pochode Dunajskou Lužnou to uviedol občiansky aktivista a zvolávateľ pochodu Ivan Georgiev. Podľa neho ministerstvo dopravy zmenilo variant C na variant A bez toho, aby komunikovalo s okolitými obcami a s verejnosťou. Poslanci Dunajskej Lužnej ako aj starostovia obcí Miloslavov a Rovinka podporujú variant C, pretože by sa ním mohla zlepšiť dopravná situácia na ťahu z južného Slovenska v smere do Bratislavy.

Podľa poslankyne obce Dunajská Lužná Evy Takáčovej je dopravná situácia neúnosná a najlepšie pre obec vychádzal variant C. V prípade že sa začne realizovať variant A, sa podľa nej odsúva možnosť realizácie o niekoľko rokov. Variant A navyše podľa nej ohrozuje aj chránené územia. „Variant C je riešiteľný najrýchlejšie a snažíme sa presvedčiť ministerstvo, že jeho rozhodnutie je nesprávne,“ uviedol poslanec Dunajskej Lužnej Jozef Šafárik.

Podľa Georgieva z krátkodobého hľadiska variant A určite pomôže obci Podunajské Biskupice, ale z dlhodobého hľadiska pri predpokladanom rozvoji obcí sa Biskupice znovu naplnia dopravou z okolitých obcí. Podľa starostu Miloslavova Jaroslava Feriančeka je rozvoj v okolí Bratislavy taký veľký, že nie je možný koridor, ktorý by vyhovoval všetkým, ale variant C je veľmi dobre riešený pre takúto oblasť.

„Požiadali sme listom ministra, aby to vrátil späť na variant C. Pokiaľ nezmení stanovisko, zašleme petíciu do Národnej rady SR a budeme bojovať za to, aby sa to urýchlilo a aby sme mali čo najskôr riešenie tohto problému,“ uviedol Ferianček. Podľa Georgieva si počkajú na reakciu ministerstva dopravy a Národnej diaľničnej spoločnosti. Ak by boli nútení, využijú aj inštitút podania sťažnosti na Európsku komisiu.

Podľa rozhodnutia ministra dopravy Jána Figeľa (KDH) sa má cesta stavať podľa variantu A, vedúceho južne od Rovinky a Dunajskej Lužnej, čo je v súlade s územným plánom hlavného mesta aj kraja. Doterajší variant C, ktorý presadil exminister dopravy Ľubomír Vážny (Smer-SD), počítal so stavbou rýchlostnej komunikácie severovýchodne od oboch obcí a podporovali ho obce v okolí Bratislavy.

SITA

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Ján FigeľĽubomír Vážny