Problémy s cash flow nútia najmä menších podnikateľov urobiť radikálne škrty vo výdavkoch a začať šetriť. Často však šetria na nesprávnych miestach a tieto zlé rozhodnutia ich môžu nakoniec zničiť.
V období ekonomickej krízy majú malé a stredné podniky často tendenciu ušetriť a redukovať výdavky na rôzne činnosti, medzi ktoré patrí aj marketing a reklama. V snahe zabezpečiť likviditu a svoje prežitie sa však mnohí podnikateľa uchyľujú k nesprávnym rozhodnutiam, ktoré môžu mať neblahé následky na rast a konkurencieschopnosť spoločnosti. Prečo neznižovať náklady vo firmách na marketing a PR v čase krízy? Tu je niekoľko dôvodov.
Zlepšenie strategického plánovania
Skúsení odborníci v oblasti marketingu a reklamy môžu poskytnúť hodnotné pohľady a perspektívy, ktoré podnikateľom unikajú. Marketing umožňuje identifikovať a lepšie sa zamerať na správne ciele a cieľové skupiny. Firma tak vďaka tomu dokáže efektívne využívať svoje zdroje a dosahovať lepšie výsledky.
Udržanie konkurencieschopnosti
V čase krízy je konkurencia obzvlášť tvrdá. Namiesto úplného odstavenia marketingových aktivít by preto mal byť väčší dôraz na inováciu a prispôsobenie sa novým potrebám trhu. Účinná marketingová stratégia vám pomôže nielen prežiť na trhu, ale zlepšiť vaše zisky.
Zvýšenie povedomia o značke
Zníženie investícií do marketingu môže spôsobiť pokles povedomia o značke a znížiť vašu príťažlivosť pre potenciálnych zákazníkov. Naopak, profesionálni konzultanti môžu pre vás vypracovať efektívne marketingové kampane, ktoré budú oslovovať cieľovú skupinu a zvýšia tak povedomie o vašej firme.
Zlepšenie online prítomnosti
V súčasnom digitálnom veku je online prítomnosť kľúčová. Odborníci na marketing môžu pomôcť firmám optimalizovať svoje webové stránky, zlepšiť obsah a implementovať efektívnu stratégiu sociálnych médií, čo môže zvýšiť prítomnosť firmy na internete a zlepšiť jej povesť.
Získanie nových zákazníkov
Efektívne marketingové a PR stratégie môžu pomôcť podnikom získať nových zákazníkov a rozšíriť svoju klientelu, čo je v čase krízy kľúčové pre udržanie a rast podnikania.
Krátkodobé škrty s dlhodobými následkami
Zníženie nákladov na marketing a reklamu môže síce v krátkodobom horizonte ušetriť finančné prostriedky, ale ide iba dočasný pozitívny efekt, ktorý môže mať z dlhodobého hľadiska negatívne následky. Strata trhovej pozície a povedomia o vašej značke môže zapríčiniť váš pád.
Prístup k novému nápadu a trendu
Najnovší odborníci na marketing majú prístup k novým trendom a nápadom v oblasti reklamy a propagácie. Ich odbornosť môže byť mimoriadne cenná pre podniky, ktoré si chcú udržať krok s konkurenciou.
V čase ekonomickej krízy je preto dôležité, aby malé a stredné podniky nepodceňovali význam marketingu a PR pre svoje podnikanie. Pomôcť odvrátiť chybné rozhodnutia a prežiť v ťažkom boji s konkurenciou môže práve profesionálne firemné poradenstvo, ktoré vnesie pohľad nezávislého externého špecialistu. Toto poradenstvo založené na špecializácii a odbornosti v oblasti ľudských zdrojov, nastavenia procesov, zabezpečenia distribúcie výrobkov a služieb a nakoniec samotná finančná situácia vo firme dnes dokáže pomôcť vyriešiť mnohokrát neriešiteľné nástrahy meniaceho sa podnikateľského prostredia.
Investícia do profesionálneho firemného poradenstva, aké poskytuje už od roku 2017 spoločnosť Fispro Biznis, môže byť pre vás rozhodujúca pre dosiahnutie úspechu a rastu podniku aj v období krízy.
Informačný servis