Pracovníci v problémovom talianskom automobilovom sektore prvýkrát po 20 rokoch zorganizovali národný štrajk, pričom v centre Ríma prebehla masívna demonštrácia. „Pracujeme jeden až dva dni v týždni, keď to ide dobre. Takže dnes hovoríme, že (ekologickú) transformáciu nemôžu platiť výlučne zamestnanci,“ povedal Riccardo Falcetta, zástupca odborového zväzu obrábačov kovu v Bari.
Tri hlavné odborové zväzy tohto sektora v Taliansku žiadajú vládu, aby bránila zamestnanosť v sektore a obnovila budúcnosť automobilového priemyslu v Taliansku, počnúc globálnou automobilkou Stellantis.
Talianska pravicová vláda obviňuje Stellantis z premiestnenia montážnych závodov do nízkonákladových krajín. Za posledných 17 rokov automobilka znížila svoju taliansku produkciu takmer o 70 %. Generálny riaditeľ Carlos Tavares nedávno obvinil pravidlá EÚ o emisiách uhlíka zo zvyšovania výrobných nákladov, čo naznačuje, že skupina môže byť nútená zatvoriť niektoré montážne závody, aby čelila konkurencii z Číny. Povedal, že „nemôže vylúčiť“ znižovanie počtu pracovných miest, pričom zopakoval potrebu dodatočných štátnych stimulov na zvýšenie dopytu po elektrických autách.
Tavares bol tiež pod paľbou amerických predajcov a odborového zväzu United Auto Workers v dôsledku nepriaznivého finančného výsledku v tomto roku, po tom, čo firmu zaskočilo príliš veľa drahých vozidiel v predajniach.
Automobilka sa pokúša znižovať náklady odďaľovaním otvárania tovární a prepúšťaním odborových pracovníkov. Skupina v septembri oznámila, že v rámci plánovanej výmeny vedenia hľadá za 66-ročného Tavaresa nástupcu.