BRATISLAVA 18. júna (WBN/PR) – Dňa 15.6.2015 sa uskutočnilo v Bratislave slávnostné vyhlásenie výsledkov celoslovenského projektu „Mladý inovatívny podnikateľ 2015“ (išlo už o 9. ročník). Jeho úlohou bolo vyzdvihnúť a predstaviť širokej verejnosti mladých, kreatívnych, inovatívnych podnikateľov, ktorí sú úspešní vo svojom odvetví podnikania. Zároveň môžu byť inšpirujúcim príkladom pre mladých ľudí, ktorí chcú začať alebo začínajú podnikať.
Projekt sa organizoval aj v iných krajinách pod názvom Creative Young Entrepreneur Award.
Organizovala ho mimovládna organizácia JCI –Slovensko (Junior Chamber International-Slovakia) v spolupráci so Združením podnikateľov Slovenska a ekonomickým magazínom Profit. Junior Chamber International- Slovakia je oficiálnou pobočkou Junior Chamber International, ktorá má zastúpenie v 120 krajinách sveta s počtom vyše 200 000 členov. Spoločnosť je medzinárodnou organizáciou mladých lídrov a podnikateľov. V tomto roku oslávi 100 rokov od svojho založenia. Združenie podnikateľov Slovenska je prvým záujmovým združením súkromných podnikateľov Slovenskej republiky založeným v novembri 1989. Profit je dvojtýždenník o ľuďoch, ktorí svojím prístupom k peniazom, životu a sebe vedia inšpirovať ostatných. Odborná komisia podujatia vybrala z prihlásených z celého Slovenska 5 finalistov súťaže a to:
1. Ing. Michal Andrejco – spoločnosť MEDANTE Clinic, s.r.o.
Klinika celostnej medicíny Medante spája vybrané formy diagnostiky klasickej medicíny a terapeutické metódy najmodernejšieho prístrojového vybavenia. Celostná medicína, ktorá sa na klinike praktikuje, volá po zodpovednom prístupe k vlastnému zdraviu. Ide o základnú medicínu, ktorá napomáha telu obnoviť svoj prirodzený bod rovnováhy.
MEDANTE 1.6.2015 oslávila svoj 2 rok existencie. Pred dvoma rokmi začali ako tím 4 ľudí. Dnes je ich 25 a fázu rastu majú len pred sebou. Sú jedinou klinikou celostnej (holistickej) medicíny na Slovensku. Ako prví prichádzajú s konceptom spájania modernej a alternatívnej medicíny. V tíme pracujú lekári, fyzioterapeuti i terapeuti tradičných medicínskych modalít. Konkurencia sa sústredí najmä v Bratislave a seberovnú konkurenciu MEDANTE dnes v SR nemá. Konkurenčné centrá klinike konkurujú vždy len v niektorých ponúkaných službách, nie však komplexne.
2. Ing. Bianka Bodnárová – spoločnosť Aenea,s.r.o.
Spoločnosť pôsobí vo viacerých odvetviach. V súčasnosti do ich portfólia spadá niekoľko činností, pričom ich primárnou oblasťou je výroba a predaj prírodnej kozmetiky vlastnej značky Soaphoria, ktorá sa začala v roku 2014.
Od svojho vzniku pôsobia hlavne na Slovensku, kde majú aj výrobné priestory a značkovú predajňu v OC Optima Košice a v Galérii Mlyny v Nitre (v súčasnosti majú podpísanú zmluvu o prenájme priestorov v Auparku v Bratislave). Ich produkty môžete nájsť v množstve partnerských obchodov po celom Slovensku a sú hrdé, že v tomto roku rozšírili pôsobnosť už aj do Českej republiky. Aktívne pôsobia aj v elektronickom prostredí prostredníctvom e-shopov. Klientom prezentujú informácie v 4 jazykoch – slovenskom, maďarskom, českom a anglickom. Zároveň si môžete ich produkty zaobstarať aj prostredníctvom partnerských e-shopov. Spoločnosť vlastní a riadi Bianka Bodnárová so sestrou Ritou. Aktuálne už má v ponuke 330 produktov, samozrejme nielen prírodné mydlá, ale od výrobkov do kúpeľa cez doplnky a telové suflé či peelingy vyrába aj čistiace masky na tvár ako aj také unikátne a inovatívne produkty na trhu ako je tuhý šampón či naparovacia tabletka.
3. Ing. Eugen Česnák – spoločnosť Camarero, s.r.o.
Hlavnou náplňou firmy je vývoj, predaj a podpora komplexného reštauračného systému Camarero, ktorý v sebe zahŕňa objednávkový systém, pokladničný systém, skladový systém a systém hodnotenia obsluhy. Cieľom firmy je vyvinúť produkt, ktorý pokryje všetky potreby reštaurácií od príjmu tovaru až po odchod zákazníkov z prevádzky. Koncový zákazník môže Camarero zažiť ako PDA jednotky, cez ktoré obsluha reštaurácií zadáva objednávky do kuchyne a pokladničného systému.
Od založenia firmy Eugen zodpovedá hlavne za vývoj produktu. V súčasnosti manažérsky riadi firmu a popri tom je naďalej hlavným vývojárom reštauračného systém Camarero. Camarero vzniklo ako bezdrôtový objednávkový systém pre čašníkov a od svojho vzniku je lídrom v tomto segmente. V súčasnosti sa však Camarero transformuje do plnohodnotného full service systému pre reštaurácie. V novom segmente patrí medzi začínajúcich hráčov, hoci ide o unikátne riešenie, ktoré na trhu v tejto podobe neexistuje. Na Slovensku reprezentujú konkurenciu 3 firmy, ktoré ponúkajú podobné služby.
4. Doc. PhDr. Peter Dorčák, PhD. – spoločnosť EZO.sk, s.r.o.
Firma je na trhu už 23 rokov. V roku 1992 pod fyzickou osobou začali s výrobou kúpeľových solí a éterických olejov v kúpeľni a na balkóne bytu v paneláku. Dnes je z nich najväčší výrobca kúpeľových solí a masážnych olejov v strednej Európe. Ich produkty svojho času pomáhali ľuďom od Škandinávie až po Dubaj. Náročné dni spríjemnili aj ľuďom za oceánom – v Spojených štátoch amerických. Po kríze sa viac sústredili na domáci trh, nájdete ich v regáloch obchodných sietí Tesco, Dm Drogerie markt, Kaufland, Carrefour, Coop Jednota a ďalších partnerov. EZO produkty sú aktuálne v ponuke aj u našich susedov v Českej republike či Maďarsku. Zatiaľ poslednou výraznejšou aktivitou je vytvorenie komplet celej novej produktovej rady EZOtherapy, ktorá prvý-krát zahŕňa aj sprchové gely, tekuté mydlá, drahšie produkty z oblasti Mŕtveho mora (balené pod EZO značkou) na báze aromaterapie a coloroterapie – táto má za cieľ byť distribuovaná mimo tradičný trh obchodných reťazcov.
5. Ing. Miroslav Kráľ – spoločnosť Pay Solutions, a.s.
Pay Solutions a.s. úspešne vyvinula novú online platobnú bránu Besteron, ktorá spĺňa tie najprísnejšie kritéria modernej platobnej brány 21. storočia. Hlavným poslaním Pay Solutions a jej služby Besteron je zvýšiť komfort platenia pre zákazníkov v online prostredí a stať sa európskym lídrom v oblasti poskytovania bezpečných a rýchlych online platieb.
Momentálne má firma 10 zamestnancov a intenzívne pracuje na získavaní nových klientov. Pozícia na trhu z hľadiska efektivity je bezkonkurenčná. Ciele: Krátkodobý horizont – stať sa jednotkou na slovenskom trhu a etablovať sa na českom trhu a dlhodobý je pôsobenie na trhoch strednej a východnej Európy.
Miroslav Kráľ vymyslel celý systém, nielen to čo všetko bude platobná brána potrebovať, ale aj ako bude fungovať. Od počiatku myšlienky až po dnešné dni pracoval na vývoji produktu, ktorý neustále zdokonaľuje a pridáva bonusy. Zavádza najnovšie trendy, ale mimoriadne dbá aj na bezpečnosť – veď ide o peniaze – aj preto na službe pracovali bezpečnostní analytici z Nemecka, ktorí patria medzi špičku v odbore.
Udelenie špeciálnych cien
• „Cenu Ministra hospodárstva SR“ (najinšpiratívnejší podnikateľský príbeh) Cenu získal Ing. Michal Adrejco – spoločnosť MEDANTE Clinic, s.r.o.
• Absolútny víťaz a laureát hlavnej ceny – Ing. Bianka Bodnárová-spoločnosť Aenea, s.r.o.
Foto: Zuzana Halvoníková
Zdroj: Podnikam.SK