Požiadavky GDPR nedávajú firmám len povinnosti, prieskum ukázal aj výhody nielen pre zákazníkov

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
GDPR, ochrana súkromia
Foto: ilustračné, www.gettyimages.com

BRATISLAVA 9. marca (WebNoviny.sk) – Požiadavky všeobecného nariadenia o ochrane osobných údajov (GDPR) aktuálne spĺňa 59 % podnikov. Ako uviedla spoločnosť Cisco vo svojej tlačovej správe, jej prieskum odhaľuje, že firmy pripravené na požiadavky vyplývajúce z GDPR dokážu lepšie osloviť zákazníkov, ktorí u nich častejšie nakupujú.

Navyše zaznamenávajú nižšie straty spôsobené kybernetickými útokmi. Požiadavky spĺňa úplne či z väčšej časti 59 % podnikov, ďalších, 29 % očakáva zaistenie súladu počas roka a 9 % na to bude potrebovať viac ako jeden rok. Zvyšné 3 % percentá spomedzi celosvetovo oslovených organizácií si myslia, že sa ich GDPR netýka.

GDPR ovplyvňuje aj prestávky medzi nákupmi

Zákazníci podľa Cisco stále častejšie sledujú, či výrobcovia a dodávatelia produktov zaisťujú patričnú úroveň ochrany ich súkromia. Preto podniky, ktoré pre požiadavky GDPR investovali do ochrany dát, zaznamenávajú pri existujúcich zákazníkoch skrátenie prestávok medzi opakovanými nákupmi, spôsobovaných obavami o súkromie, tvrdí Cisco.

Prieskum Cisco 2019 Data Privacy Benchmark Study hovorí, že pri najlepšie pripravených firmách je prestávka medzi jednotlivými nákupmi zákazníkov priemerne 3,4 týždňa, kým pri menej pripravených je to 5,4 týždňa. Predlžovanie týchto prestávok pritom v súvislosti s GDPR zaznamenalo 87 % firiem.

Vlani výrazne vzrástla dôležitosť ochrany osobných údajov a dát. Na trhu však pozorujeme aj ďalší trend. Ľudia vo všeobecnosti viac veria firmám, ktoré sa o ich osobné údaje starajú. Organizácie, ktoré investovali do ochrany svojich dát, totiž dokázali lepšie opakovane oslovovať zákazníkov a častejšie im predávať svoj tovar. To ale nie je jediný rozdiel. Firmy, ktoré zdokonalili svoje procesy, sú aj lepšie pripravené aj na kybernetické útoky,“ uviedol bezpečnostný expert spoločnosti Cisco Milan Habrcetl.

Prínosy z investícií do ochrany súkromia

Podľa prieskumu 75 % respondentov uvádza množstvo všeobecnejších prínosov z investícií do ochrany súkromia – vyššiu akcieschopnosť, schopnosť inovovať vďaka lepšej kontrole nad dátami, získanie konkurenčnej výhody alebo zvýšenie prevádzkovej efektivity vďaka usporiadaniu a katalogizácii dát.

Rozdiel je aj v stratách, ktoré pripravené a menej pripravené firmy zaznamenávajú. Spomedzi pripravených podnikov, ktoré zaznamenali finančné straty, 37 % uviedlo, že presiahli 500-tisíc dolárov. Pri nepripravených také škody zaznamenalo 64 % z nich.

Najpripravenejšou krajinou je Španielsko

Prieskumu sa zúčastnilo viac ako 3 200 bezpečnostných IT špecialistov z 18 krajín sveta. Medzi najpripravenejšie krajiny patrí Španielsko, kde 76 % zástupcov podnikov potvrdilo, že spĺňajú požiadavky vyplývajúce z GDPR.

Druhou najpripravenejšou krajinou sveta je Mexiko, kde takto odpovedalo 73 % respondentov. Tesne za ním sa umiestnilo Taliansko, kde už 72 % firiem hlási pripravenosť. Naopak, najmenej pripravené sú na GDPR firmy z Japonska (45 %), Ruska (46 %) a Turecka (47 %).

Všeobecné nariadenie o ochrane osobných údajov (GDPR), ktorého cieľom je zvýšiť ochranu súkromia a osobných údajov obyvateľov EÚ, nadobudlo účinnosť v máji 2018.

Spoločnosť Cisco, ktorá bola založená v roku 1984, je celosvetovým lídrom v oblasti sieťových služieb. Cisco má vo svete viac ako 71 tisíc zamestnancov.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať