Polícia upozorňuje na podvodné telefonáty, pri ktorých páchatelia kontaktujú občanov ako klientov niektorej z bánk a ponúkajú im bankové produkty, ako napríklad hypotekárny úver, bezúčelový úver či vedenie bežného účtu.
Spoof telefónne čísla
Cieľom takýchto telefonátov je získanie autentifikačných a verifikačných údajov osoby k službám či produktom banky tak, aby následne mohli byť zneužité k neoprávneným finančným transakciám. Informovala o tom hovorkyňa prezídia Policajného zboru Denisa Bárdyová.
Podvodníci sa snažia Slovákov oklamať „návodom na bezpečné nakupovanie“, získať tak môžu údaje o karte
Podľa zistení polície k telefonátom prichádza z takzvaných spoof telefónnych čísiel. Sú to také telefónne čísla, ktoré sa obeti zobrazujú na displeji telefónu ako telefónne čísla, ktoré banky využívajú ku kontaktu s klientmi. Ich cieľom je vzbudiť dojem, že ide v skutočnosti o komunikáciu s pracovníkom banky.
Neposkytujte údaje ku karte
„Upozorňujeme občanov, aby v prípade takýchto telefonátov neposkytovali žiadne zo svojich autentifikačných a verifikačných údajov k žiadnym bankovým službám, či produktom,“ uviedla polícia s tým, že banka vyžaduje osobné údaje pre identifikáciu klienta, avšak nikdy nie údaj ku konkrétnej službe, či produktu.
„Kontrolky opatrnosti by vám mali zablikať aj v prípade, ak si niekto pýta údaje platobných kariet a údaje k službe internetbanking, avšak ani tieto údaje neposkytujte,“ uzavrela.