Slovenská pošta, a. s., upozorňuje na ďalší podvod v jej mene. Ľudia majú za symbolické dve eurá kúpiť náhodne vybranú nedoručenú zásielku, pričom podvodníci sa tvária, že takto zozbierané peniaze použije pošta na humanitárnu pomoc.
Aj v tomto prípade ide o podvod s cieľom získať údaje o platobných kartách či bankových účtoch.
Niektoré zásielky končia v úložni
„Slovenská pošta preto opäť vyzýva občanov k ostražitosti a najmä, aby nezadávali údaje o platobných kartách či bankových účtoch, ktoré môžu byť zneužité, a občania tak môžu prísť o peniaze,“ informovala v pondelok hovorkyňa Slovenskej pošty Iveta Dorčáková v tlačovej správe.
Zásielky, ktoré sa nepodarí doručiť, sú podľa pošty v súlade s právnymi predpismi uskladnené v Poštovej ohlasovni a úložni v Trnave.
Podvodníci zmenili stratégiu. Najnovšie vystupujú ako zamestnanci pošty, aby od obetí vylákali peniaze
Na nedoručiteľných zásielkach nebola buď správne uvedená adresa – chýbala ulica, prípadne mesto, alebo to boli iné dôvody, napríklad adresát si nevyzdvihol zásielku na pošte v odbernej lehote (spravidla 18 kalendárnych dní), či úmrtie adresáta, alebo adresát sa presťahoval.
Slovenská pošta v takomto prípade vráti takúto zásielku jej odosielateľovi. Ak ju nie je možné vrátiť jej odosielateľovi, pošta ju uloží na čas úložnej lehoty a následne v úložni.
E-maily vyzerajú ako od pošty
„Slovenská pošta zaznamenala už viac ako 30 rôznych typov podvodných e-mailov, ktoré sa tvária ako od pošty. Slovenská pošta pripomína, že nikdy nežiada úhradu žiadnych poplatkov prostredníctvom e-mailov alebo SMS, ani za colné konanie či DPH, ani nesprostredkúva žiadne platby,“ pripomenula Dorčáková.
Klient za zásielku zaplatí pri objednávaní tovaru, alebo pri prevzatí zásielky na pošte, kuriérovi alebo v BalíkoBOXe. „Rovnako je to aj pri platbe colných poplatkov a dane z pridanej hodnoty – klient ich hradí pri prevzatí zásielky,“ dodala hovorkyňa.