BRATISLAVA 25. októbra (WBN/PR) – Skupina Korzár začne 28. 10. 2014 vydávať nový týždenník- Prešovské noviny. Vychádzať bude každý utorok v rozsahu 28 strán, vo formáte A3. O deň skôr vyjdú Humenské noviny – druhý týždenník, ktorý vzniká premenou a rozšírením Humenského Korzára.
Obsah budú v oboch prípadoch tvoriť miestne aktuálne a užitočné informácie – o politike, doprave, spoločenskom živote, na piatich stranách budú týždenníky prinášať aktuálne výsledky z víkendového športu a športovú publicistiku.
Generálny riaditeľ vydavateľstva Petit Press Alexej Fulmek tento krok vysvetľuje: „Rozhodli sme sa na východe pre ofenzívny postup. Vzhľadom k predpokladaným konsolidačným zmenám na trhu sa domnievame, že úspešné budu len silné skupiny s viacerými titulmi. Našim konečným cieľom je mať okrem denníka Korzár na východe republiky aj sieť silných týždenníkov podobných sieti týždenníkov MY na strednom a západnom Slovensku. Chceli by sme vybudovať 7 – 8 titulov s týždennou periodicitou v celkovom predanom náklade 15 000 kusov. Na post šéfredaktora týždenníkov sa nám podarilo získať skúseného mediálneho odborníka Petra Šabatu, ktorý pôsobil ako šéfredaktor MF Dnes, Pravdy a českých HN.“
Ľubica Tomková, riaditeľka divízie Východ, vydavateľstva Petit Press a.s. k novým Prešovským novinám dodáva: „Vnímame to ako splatenie dlhu mestu i okresu Prešov, uvedomujúc si, že v krajskom denníku sa im nedostáva potrebný priestor pre aktuálne miestne správy a informácie. Vďaka Prešovským novinám Korzár v roku 1999 do Prešova prišiel, teraz sa vďaka silnému krajskému denníku KORZÁR, Prešovské noviny do Prešova vrátia . Modernejšie, rozsahovo podstatne väčšie, obsahovo podstatne kvalitnejšie. Veríme, že v Prešove je priestor pre kvalitné miestne noviny s týždennou periodicitou zvlášť. Rozšírime tak ponuku pre čitateľov a inzerentov tohto mesta, okresu: nadalej silný krajský denník PREŠOVSKÝ KORZÁR a nový moderný okresný týdenník PREŠOVSKÉ NOVINY.“
Prešovské aj Humenské noviny budú mať naozaj rýdzo miestny obsah. „Budeme prinášať informácie z bezprostredného okolia našich čitateľov, týždenníky budú o nich a pre nich. V novinách nájdu spravodajstvo – miestne kauzy aj predstavovanie ľudí, ktorí niečo dokázali, publicistiku, servis a správy zo spoločnosti – výročia, narodenia, blahoželania, sobáše… Rozsiahle a detailné bude športové spravodajstvo, ponúkneme aj zábavu a televízny program,“ upresňuje šéfredaktor týždenníkov Petr Šabata (v minulosti tiež viedol projekt lokálnych médií v spoločnosti PPF najbohatšieho Čecha Petra Kellnera).
„Obsah týždenníka bude úplne seriózny a nezávislý, čo ale neznamená nudný. Práve teraz pripravujeme predvolebné analýzy, ale aj seriál o úspešných rodákoch, dolaďujeme detaily spolupráce s hasičmi, turistami, modelármi a ďalšími združeniami a záujmovými skupinami, zástupcovia ktorých nám budú dodávať články a fotografie,“ dodáva Šabata.
Týždenníky budú stáť 50 centov, ročné predplatné vyjde na 25 eur.