Až 65 % z opýtaných má hlbšie do peňaženky, a preto rozpočet na Veľkú noc mnohí ponížia zhruba o 30 % až 50 % v porovnaní s minuloročnými sviatkami.
Z marcového online prieskumu nákupného centra VIVO! Bratislava vyplýva, že kým po minulé roky zvykli Slováci minúť v priemere 140 eur na oslavu Veľkej noci, tento rok sa situácia zmenila a viac ako polovica opýtaných plánuje minúť maximálne 100 eur. Takmer 55 % ľudí tiež priznalo, že v tomto období nakupuje prevažne zľavnené výrobky.
Väčšina Slovákov ostane cez sviatky doma
Prieskum tiež priblížil, ako sa na najväčších kresťanských sviatkoch podpísala pandémia koronavírusu. Tá bude mať podľa výsledkov vplyv najmä na mobilitu Slovákov.
Koronavírus: Na Slovensku máme už len 10 čiernych okresov, počet hospitalizovaných sa drží pod 3-tisíc (online)
Škrt cez rozpočet spravili opatrenia zhruba polovici Slovákov, ktorí by za bežných okolností prežili sviatky na dovolenke. Viac ako 90 % Slovákov potvrdilo, že bude pre aktuálnu situáciu tento rok sláviť Veľkú noc doma, v kruhu užšej rodiny.
Pandémia ovplyvnila aj rodinný rozpočet
COVID-19 ovplyvnil aj rodinný rozpočet, čo potvrdila tretina respondentov.
Pandémia koronavírusu vplýva aj na oslavy Veľkej noci. Takmer polovica Slovákov mení svoje zvyky
Okrem toho, že rodiny znižujú plánované veľkonočné výdaje na nákupy aj o polovicu, škrtať budú tiež pri veľkonočných výslužkách pre „šibačov“. Neráta s nimi takmer 70 % opýtaných.