BRATISLAVA 25. apríla 2018 (WBN/PR) – Slovenskí zákazníci si opäť vybrali najlepšieho obchodníka. Už po piatykrát si ocenenie Absolútny víťaz Mastercard Obchodník roka odnáša kníhkupectvo Martinus, ktoré rovnako zvíťazilo aj v kategórii Mastercard Obchodník roka s knihami 2017.
V utorok 24. apríla boli v rámci Slovak Retail Summit v Bratislave vyhlásení víťazi súťaže Mastercard Obchodník roka 2017. Ide o prestížne ocenenie najlepších obchodníkov na trhu z pohľadu ponúkaných služieb a obľúbenosti u zákazníkov. Absolútnym víťazom sa stalo opäť kníhkupectvo Martinus, ktoré bolo tiež ocenené prvenstvom v rámci odborovej kategórie ako Mastercard Obchodník roka s knihami 2017.
„Víťazstvo vždy znamená veľkú radosť a veľkú česť, zároveň je to však aj záväzok. Nie v tom zmysle, či sa podarí obhájiť prvé miesto, ale kvôli tomu, či sa nám podarí dlhodobo udržiavať úroveň služieb a vzťah so zákazníkmi, ktoré priniesli prvý úspech. Piate víťazstvo si teda cením možno viac než to úvodné, keďže naznačuje, že naša snaha nie je zbytočná.“ povedal Michal Brat, marketingový manažér kníhkupectva Martinus.
Cena je udeľovaná na základe rozsiahleho reprezentatívneho prieskumu, ktorý realizuje spoločnosť GfK Czech na vzorke 1 500 respondentov z celej Slovenskej republiky. Víťazstvo si zaslúži tá firma, ktorá získa úplne najvyššie hodnotenie zo strany zákazníkov vo viacerých parametroch a to bez ohľadu na kategóriu tovaru.
Martinus v roku 2017
- V Literárnom stane na festivale Pohoda vystúpil izraelský spisovateľ Etgar Keret.
- V kamennom kníhkupectve Martinus v Bratislave sa so svojimi fanúšikmi na besedách stretli írsky autor John Boyne, dvojica Švédov Hans Rosenfeldt a Michael Hjorth, ako aj nemecký autor Bennedict Wells.
- Najpredávanejšou knihou sa stalo Mengeleho dievča, ďalej nasledujú tituly od Dominika Dána: Cigaretka na dva ťahy a Korene zla.
- Koncom októbra bola spustená v poradí už tretia súťaž s názvom Knižná šifra, do ktorej sa zapojili desaťtisíce hráčov.
- Martinus sa umiestnil na druhom mieste v rebríčku Zákaznícky najobľúbenejšia značka roku 2017 podľa prieskumu KPMG.
- Ponuka domácich a zahraničných titulov v elektronickej podobe v slovenskom a českom jazyku presiahla objem 13 tisíc.
- Za reakcie na požiadavky zákazníkov získalo kníhkupectvo 3. miesto v súťaži The Customer Happiness Awards 2018, ktorú usporadúva služba Nicereply.
O kníhkupectve Martinus
Tento rok oslávi kníhkupectvo 28 rokov. Od svojho vzniku z prvého maličkého kníhkupectva v Martine až po otvorenie dvojposchodového kníhkupectva s kaviarňou v Bratislave sa snaží svojim zákazníkom prinášať tie najkvalitnejšie služby. V súčasnosti ponúka vyše 200 000 dostupných titulov. Martinus je dnes najväčším internetovým kníhkupectvom a päťnásobným držiteľom ocenenia Absolútny víťaz Mastercard Obchodník roka. Elektronické knihy sa v ponuke prvýkrát objavili v roku 2010, audioknihy na stiahnutie v roku 2016.
O cene
Súťaž Mastercard Obchodník roka 2017 je projektom spoločnosti Mastercard, ktorý si kladie za cieľ vyzdvihnúť najlepších obchodníkov a súčasne pomôcť spotrebiteľom v orientácii na trhu. Celkový víťaz aj víťazi v jednotlivých odborových kategóriách boli určení na základe výsledkov rozsiahleho reprezentatívneho výskumu spoločnosti GfK Czech. Hodnotenými parametrami bolo spontánne menovanie predajne („top of mind“), počet nakupujúcich a miera ich vernosti predajni, dôvera zákazníkov a spokojnosť s vybranými parametrami (sortiment, kvalita, personál, služby, usporiadanie). Absolútnym víťazom sa stane obchodník, ktorý získa úplne najvyššie hodnotenie zo strany zákazníkov, a to bez ohľadu na kategóriu tovaru.