BRATISLAVA 30. augusta (WBN/PR) – Stále viac záujemcov o ojazdené vozidlo si na Slovensku vyberá auto cez internet. Za prvý polrok 2011 zaznamenali webové stránky aaaauto.sk rekordných 2 663 428 návštev, teda o 26 % viac než v rovnakom období minulého roka. V júli 2011 trend pokračoval s medziročným rastom o 46 %. Počet návštevníkov prichádzajúcich na web AAA AUTO z Facebooku vzrástol za posledný polrok dokonca šesťkrát. Zároveň sa tiež zvyšuje efektivita webu v získavaní potenciálnych zákazníkov. Napríklad vďaka platenej reklame z vyhľadávačov získali webové stránky v júli tohto roka o 248,5 % viac kontaktov oproti minuloročnému júlu.
„Viac než dva a polkrát sa medziročne zvýšil počet prístupov z mobilných telefónov a ďalších prenosných zariadení s internetovým pripojením,“ popísala súčasný vývoj viceprezidentka spoločnosti AAA AUTO Karolína Topolová. AAA AUTO je tiež jediným slovenským autocentrom, ktorý na dopyt po mobilnom webe ihneď zareagoval a svoju mobilnú verziu stránok uviedol do prevádzky už minulý rok.
Masívnemu presunu domácich motoristov na internet sa musí prispôsobovať tiež inzercia najväčšieho domáceho autobazára. „V auguste 2011 predstavoval podiel internetovej reklamy na Slovensku už 44 % z nášho reklamného rozpočtu, zatiaľ čo v roku 2005 to boli len 3,4 percentá,“ skonštatovala Karolína Topolová. Skupina AAA AUTO podľa nej v súčasnosti inzeruje na 17 domácich internetových serveroch, zatiaľ čo pred dvomi rokmi ich využívala len deväť.
Skupina AAA AUTO pôsobí na trhu takmer 20 rokov. V súčasnej dobe prevádzkuje sieť 25 pobočiek v Českej republike a na Slovensku. V septembri 2007 vstúpila holandská materská spoločnosť AAA Auto Group N.V. na burzy cenných papierov v Prahe a Budapešti. Podľa auditovaných výsledkov predala v roku 2010 skupina AAA AUTO 39 530 automobilov. V minulom roku zvíťazila AAA AUTO v nezávislom spotrebiteľskom teste autobazárov denníka Mladá Fronta DNES a webové stránky www.aaaauto.cz sa umiestnili na prvom mieste medzi automobilovými firmami v súťaži Web Top 100.