Novoročný hit: Miestenky na Noemovu archu za pár centov

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Bez názvu
Foto: Ilustračné foto, www.projectvisual.net

V katastrofickom filme 2012 sa 21. december zapíše do dejín ako absolútny koniec sveta. Hory sa rúcajú, zemská kôra praská, veľkomestá miznú pod hladinou mora a tsunami bez zaváhania hltajú ľudí a ich majetok. Vo filme si však Číňania v Tibete postavia novodobú Noemovu archu, na ktorú sa vďaka cene lístkov v hodnote niekoľkých miliárd eur môžu dostať len tí najbohatší a „najdôležitejší“ ľudia vrátane predstaviteľov vlády. Rok 2012 sa označuje koniec sveta aj v Mayskom kalendári, preto sa čínsky nákupný internetový portál Taobao rozhodol ťažiť z filmového príbehu a spustiť do obehu nové lístky na plavbu v Noemovej arche, ktoré predáva už od 40 centov.

Bez názvu
Foto: Columbia Pictures

Lístky, ktoré ponúkajú fiktívnu vstupenku do lepšieho života, sa stali okamžitým hitom. Na portáli Taobao sa ich za necelý mesiac predalo na tisícky, obchod Jiangsu ich predal vyše 2500 do „lepšej triedy“ a ďalších 1700 do nižšej kategórie luxusu. Hoci lístky sa líšia dizajnom, jedno majú spoločné – odchod 21. 12. 2012 z prístavu Zhuo Ming Gu. Ľudia kupujú lístky sebe a svojim blízkym ako novoročný darček – akési memento šťastia a bezpečia v roku 2012. „Chceme, aby si ľudia uvedomili, ako postupne ničíme naše životné prostredie, a tiež aby ho začali chrániť a neboli vystrašení zo spomínaného filmu,“ uviedol jeden z predajcov.

Bez názvu
Foto: Columbia Pictures

Na lístkoch, ktoré slúžia ako priepustka na záchrannú loď, sú uvedené aj osobné údaje cestujúcich ako meno, číslo občianskeho preukazu či národnosť – rovnako ako číslo kajuty a miestenky. Predaj lístkov sa riadi aj mnohými zábavnými pravidlami, podľa ktorých jeden človek môže kúpiť len sedem lístkov – aj to len pre rodinných príslušníkov – milenky a sekretárky sú prísne zakázané. Na to, aby vám lístok predali, musíte spĺňať aj ďalšie podmienky ako mať vodičský preukaz či rozprávať po tibetsky.

„Ľudia kupujú tieto lístky ako darčeky pre svojich blízkych, lebo sú lacné a kreatívne. Pred koncom roka sa vypredávajú ako horúce rožky,“ uviedol predavač. „Zákazníci neveria, že nastane koniec sveta, berú tieto cestovné lístky ako suvenír – ako zábavu, na ktorú budú ešte dlho spomínať.“ A obchodníci tiež – popri švajčiarskych nožíkoch, balíčka prvej pomoci po zemetrasení a záchranného lana sa lístky na fiktívnu Noemovu archu na portáli Taobao stali najpredávanejším produktom za posledný mesiac.

.

www.chinahush.com

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať