Po úspešnom internom teste medzi zamestnancami Železničnej spoločnosti Slovensko a funkčných doladeniach systému si prví cestujúci budú môcť kúpiť cestovné doklady cez svoje smartfóny a poskytnúť spätnú väzbu.
Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. (ZSSK) začala pilotnú prevádzku vlastnej mobilnej aplikácie „Ideme vlakom“ pre obmedzenú skupinu prvých päťsto užívateľov. Tí sa prihlásia podľa metódy „kto prv príde, ten prv melie“.
Ako v stredu informoval národný osobný vlakový dopravca, po úspešnom internom teste medzi zamestnancami spoločnosti a funkčných doladeniach systému si prví cestujúci budú môcť kúpiť cestovné doklady cez svoje smartfóny a poskytnúť spätnú väzbu.
Zákazníkov chcú zapojiť do procesu ako partnerov
„Postupujeme krok za krokom a zaťažujeme naše systémy postupne. Očakávame, že prví zákazníci si na jednoduchosť nákupu cestovných dokladov rýchlo zvyknú a svojimi podnetmi sa budú spolupodieľať na jej rozvoji,“ uviedol podpredseda predstavenstva a riaditeľ úseku ekonomiky a informačného manažmentu ZSSK Patrik Horný. „Stále je pred nami dlhá cesta konsolidácie a rozvoja nášho technologického prostredia, chceme však našich zákazníkov vtiahnuť do procesu ako partnerov,“ dodal Horný.
Osem rôznych funkcionalít mobilnej aplikácie
Mobilná aplikácia ZSSK je v prvej fáze dostupná pre mobilné zariadenia s operačným systémom Android. Poskytuje osem rôznych funkcionalít – vyhľadanie spojenia vrátane možnosti voľby rozšírených parametrov vyhľadávania, zobrazenie informácií o ceste, nákup jednorazových cestovných dokladov, grafické znázornenie rezervácie miesta pri vlakoch InterCity a vo vybraných rýchlikoch, ako aj prehľad všetkých zakúpených cestovných dokladov a ich vrátenie, vyhľadávanie odchodov a príchodov vlakov z jednotlivých staníc a a lokálny používateľský profil.
Prvá fáza začne transformáciu predajného systému
„V tomto momente sme ukončili prvú, základnú fázu, ktorá je však iba štartom do transformácie nášho predajného systému a do rozvoja mobilnej aplikácie ‚Ideme vlakom‘,“ povedal riaditeľ sekcie digitalizácie a rozvoja systémov ZSSK Milan Hric.
V ďalších fázach chcú postupne priniesť rozšírenie o systém IOS, informácie o aktuálnej polohe a meškaní vlaku, prístup na zákaznícke konto, systém notifikácií, či prepojenie s aplikáciou na zakúpenie SMS lístkov. „Naďalej bude hrať primárnu úlohu náš internetový responzívny e-shop, mobilná aplikácia je alternatívou zjednodušenia nákupu cestovných dokladov,“ uviedol Hric.
ZSSK plánuje do dvoch mesiacov sprevádzkovať inovovaný responzívny e-shop a pokračovať v rozvoji mobilnej aplikácie o ďalšie funkcie a služby.