ŽOS Zvolen dodal dva modernizované motorové vlaky do Prahy za tri milióny eur

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
|||
Foto: ŽOS Zvolen.

Takzvané Mravce budú premávať na mestskej linke S34 z pražského Masarykovho nádraží do Čakovic a späť. Vlaky z dielní zvolenskej spoločnosti nahradili vyše tridsaťročné vozidlá a majú za sebou takmer mesiac skúšobnej prevádzky.

Spoločnosť Železničné opravovne a strojárne Zvolen, a. s. (ŽOS Zvolen) odovzdala českej spoločnosti KŽC Doprava, s. r. o., Praha do ostrej prevádzky dve modernizované motorizované vlakové jednotky za tri milióny eur.

Takzvané Mravce pomenové Klárka a Kristýnka budú premávať na mestskej linke S34 z pražského Masarykovho nádraží do Čakovic a späť. Ako v pondelok informovala zvolenská spoločnosť, vlaky z jej dielní nahradili vyše tridsaťročné vozidlá a majú za sebou takmer mesiac skúšobnej prevádzky.

ŽOS Zvolen
Pohľad na areál zvolenskej spoločnosti. Foto: ŽOS Zvolen.

Vozidlá jazdia v mnohých krajinách

„V ŽOS Zvolen sme opravovali viaceré vozidlá KŽC Doprava. S opravami, revíziami a modernizáciami koľajových vozidiel máme bohaté skúsenosti. Naše vozidlá jazdia v mnohých krajinách Európy,“ povedal generálny riaditeľ ŽOS Zvolen Peter Rešetár. Okrem Českej republiky uviedol Rakúsko, Poľsko, Taliansko, Ukrajinu, ale aj Azerbajdžan.

Obe motorizované vlakové jednotky pokrstil spolu so zástupcami KŽC Doprava a Regionálneho organizátora pražskej integrovanej dopravy (ROPID).

„Do výberového konania sme oslovili niekoľko európskych železničných výrobcov. Pomer cena versus výkon vyšiel jednoznačne v prospech ŽOS Zvolen,“ uviedol generálny riaditeľ KŽC Doprava Bohumil Augusta. KŽC Doprava nové vozidlá vlastní a prevádzkuje v rámci pražskej integrovanej dopravy.

ŽOS Zvolen - vlak
Foto: NasaDoprava.sk/Lukáš Kotlár.

Pripojenie na internet aj kamerový systém

Vlaky majú klimatizáciu a pripojenie na internet, ako aj vonkajší a vnútorný kamerový systém, interiér je označený aj v Braillovom písme. Vozidlá sú vybavené aj automatickým akusticko-optickým informačným systémom pre cestujúcich.

Autorom designového riešenia kabíny a stanovišťa rušňovodiča vlakových jednotiek je Štefn Klein, ktorý vedie Transport design na Vysokej škole výtvarných umení v Bratislave. Je tiež autorom projektu prvého lietajúceho auta Aeromobil.

ŽOS Zvolen - vlak
Foto: ŽOS Zvolen.

Štvrťstoročné skúsenosti

ŽOS Zvolen, a. s., opravuje motorové a elektrické rušne a vlakové jednotky takmer 25 rokov. Spoločnosť vznikla v roku 1994 na základe vyše storočnej tradície železničných dielní z roku 1872, v súčasnosti zamestnáva približne 440 ľudí.

Výrobný program je zameraný na široký sortiment opráv, modernizácií, rekonštrukcií a revízií motorových vozňov, elektrických rušňov a osobných vozňov. Výraznú časť vývozného portfólia tvoria subdodávky komponentov pre zahraničných výrobcov koľajových vozidiel. Základné imanie spoločnosti je 11,9 milióna eur.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať