Presný počet podpisov zatiaľ povedať nevedia, pretože ešte čakajú na hárky z centier seniorov a tiež na podpisy, ktoré prídu poštou.
Zbieranie podpisov za obnovenie pôvodnej trasy petržalskej autobusovej linky číslo 95 až na Šafárikovo námestie, dovtedy, kým dokončia trať električky po Janíkov dvor, ukončili. Petíciu spustil začiatkom septembra bratislavský mestský a petržalský miestny poslanec Oliver Kríž spolu so svojím hnutím Mladá Bratislava.
Presný počet podpisov zatiaľ povedať nevedia, pretože ešte čakajú na hárky z centier seniorov a tiež na podpisy, ktoré prídu poštou. Všetky hárky s podpismi potom musia skontrolovať. Podľa Olivera Kríža však za dva mesiace nazbierali viac ako tritisíc podpisov.
Mladá Bratislava predpokladá, že najneskôr v polovici novembra petíciu s podpismi odovzdá do podateľne bratislavského magistrátu a v kópii aj do podateľne Dopravného podniku Bratislava (DPB). Petíciou sa bude zaoberať bratislavské mestské zastupiteľstvo, pretože hromadnú dopravu v hlavnom meste financujú z mestského rozpočtu a mesto Bratislava je 100-percentným akcionárom dopravného podniku.
Nový grafikon 95-ky ľuďom nevyhovuje
Trasu linky číslo 95 po otvorení bratislavského Starého mosta a novej električkovej trate do Petržalky skrátili po Muchovo námestie v Petržalke. Ak chcú v súčasnosti cestujúci z Petržalky pokračovať v ceste do centra mesta, musia prestúpiť na električku na Farského ulici a novou električkou prejsť cez Starý most dve zastávky na Šafárikovo námestie.
„Tí, ktorí cestujú iba na Šafárikovo námestie, si pre tento prestup musia kupovať 30-minútový lístok namiesto 15-minútového,“ hovorí Oliver Kríž s tým, že nový grafikon 95-ky nie je komfortný a už vôbec nie efektívny. „Navyše, novému cestovnému poriadku mestskej hromadnej dopravy nepredchádzala dôkladná a dostatočná diskusia s cestujúcou verejnosťou,“ pripomína.
Skrátenie autobusovej linky považujú za predčasné
Náhradu bude mať linka číslo 95 podľa Kríža len vtedy, keď dokončia druhú fázu električkovej trate, ktorá by mala premávať od Janíkovho dvora a bude prepravovať obyvateľov celým územím Petržalky. „Pre ľudí, ktorí električkou cestujú ďalej, napríklad do Rače, je to v poriadku. Momentálne však v stave, keď električka jazdí pár zastávok do Petržalky, je skrátenie linky 95 predčasný krok,“ vyhlásil poslanec.
Cieľom petície bolo nazbierať taký počet podpisov, aby sa ňou zaoberal magistrát i DPB. „Aby sa petíciou zaoberalo mestské zastupiteľstvo, musí mať tisíc podpisov, my by sme ich však do konca októbra chceli tritisíc,“ spomenul Kríž na začiatku zbierania podpisov.
Dopravný podnik nepreferuje náhradu električkovej trakcie autobusovou
DPB v septembri vo svojom stanovisku uviedol, že „keďže v súčasnosti tento dopravný prúd do Petržalky obsluhuje električková doprava, nie je v preferencii Dopravného podniku Bratislava substituovať električkovú trakciu autobusovou“.
Hovorkyňa DPB Adriana Volfová pripomenula, že objednávateľom výkonov vo verejnom záujme je Magistrát hlavného mesta SR Bratislavy a Dopravný podnik Bratislava zabezpečí výkony v objednanom rozsahu a intenzite. Podľa hovorkyne Bratislavy Ivany Skokanovej sa petíciou po jej doručení na magistrát bude zaoberať bratislavské mestské zastupiteľstvo.