Výnosy z parkovacej politiky v Bratislave dosiahli v tomto roku takmer 13 miliónov eur

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Parkovanie, parkovanie na chodníkoch, auto
Foto: ilustračné, www.gettyimages.com
Tento článok pre vás načítala AI.

Predbežné výnosy z bratislavského parkovacieho systému PAAS sú za prvých deväť mesiacov tohto roku vo výške viac ako 12,9 milióna eur. Ako pre agentúru SITA uviedol hovorca magistrátu Peter Bubla, táto suma v sebe zahŕňa podiely pre mestské časti, pričom podiel pre hlavné mesto je takmer 10,4 milióna eur.

Parkovacie karty

Z celkových výnosov predstavujú príjmy z pokút v rámci objektívnej zodpovednosti, zahŕňajúce aj nelegálne parkovanie mimo zón PAAS, viac ako 3 milióny eur. Príjmy za krátkodobé parkovacie lístky za prvých deväť mesiacov tohto roka predstavujú viac ako 7,87 milióna eur a príjmy za dlhodobé parkovacie karty viac ako 2 milióny eur.

Počet vydaných parkovacích kariet PAAS v decembri 2022 predstavoval 16 143 rezidentských kariet, v decembri 2023 to bolo 29 552 rezidentských kariet.

„Celkové reportované výnosy za rok 2022 pre Bratislavu, vrátane podielov pre mestské čast, boli vo výške 3,3 milióna eur, z toho pre hlavné mesto 2,5 milióna eur,“ priblížil Bubla aktualizované údaje za rok 2022. Z tejto sumy tvoria príjmy z pokút v rámci objektívnej zodpovednosti viac ako 621-tisíc eur, príjmy za krátkodobé parkovacie lístky viac ako 1,5 milióna eur a príjmy za dlhodobé parkovacie karty takmer 1,2 milióna eur.

Základná infraštruktúra PAAS

Za rok 2023 boli celkové reportované výnosy z parkovacej politiky pre Bratislavu, vrátane podielov pre mestské časti, vo výške viac ako 10 miliónov eur, z čoho takmer 8 miliónov eur bolo pre hlavné mesto.

Z celkových výnosov tvorili pokuty v rámci objektívnej zodpovednosti takmer 2,8 milióna eur, príjmy za krátkodobé parkovacie lístky 5,2 milióna eur a príjmy za dlhodobé parkovacie karty viac ako 2 milióny eur.

„Dnes už vieme, že hlavný cieľ PAASu – zlepšiť dostupnosť parkovania pre rezidentov tam kde reálne bývajú – funguje a obyvatelia v trinástich zónach PAAS, ktoré sme od 2022 zaviedli, potvrdzujú, že skutočne sa im parkuje lepšie,“ uvádza magistrát s tým, že výnosy z parkovania investujú späť do lepšej dopravy, parkovania a kvalitnejších ulíc.

„Vybudovanie základnej infraštruktúry PAAS, ako napríklad príprava projektov, značenie zón, obstaranie parkomatov, informačných systémov a zabezpečenie kontroly, znamenalo, že v prvých rokoch tieto počiatočné investície presahovali príjmy z parkovania,“ konštatuje mesto s tým, že už v roku 2023 bol systém natoľko zabehnutý, že po odpočítaní nákladov na prevádzku PAAS, mohlo ísť do Fondu mobility približne 2,2 milióna eur.

Rekonštrukcia chodníkov

Vďaka týmto financiám stavajú napríklad rezidentský parkovací dom v Karlovej Vsi, ktorý sprevádzkujú začiatkom budúceho roka.

Financujeme aj prípravu ďalších P+R a rezidentských parkovacích domov pri Zoologickej záhrade, na Zlatých pieskoch, Saratovskej a Wolkrovej ulici,“ dodal magistrát. Okrem toho spustili tiež nové P+R parkovisko pod Prístavným mostom a financujú prípravu ďalšieho záchytného parkoviska Janíkov dvor.

Z príjmov z parkovacej politiky ďalej rekonštruujú chodníky a komunikácie na prvom úseku Trenčianskej ulice. Rozbitý asfalt na chodníkoch tu menia za bratislavskú dlažbu, vrátane debarierizácie.

Obstarali sme parkovacie zariadenia ako parkomaty, kamery a rampy pre vytvorenie ďalších parkovacích kapacít,“ doplnilo mesto. „S rozširovaním zón PAAS v Bratislave budú postupne rásť aj príjmy, a tie prispejú k tomu, aby sa nám po Bratislave lepšie chodilo, jazdilo aj parkovalo,“ uzavrel magistrát.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Peter Bubla