Podľa ministra dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Árpáda Érseka je pre Bratislavu najlepším riešením rozšírenie diaľnice na štyri plnohodnotné pruhy.
Diaľničný úsek medzi Bratislavou a Trnavou by sa mal stavať tak, ako ho navrhla odborná komisia. Myslí si to minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR (MDVRR) Árpád Érsek, ktorý poveril Národnú diaľničnú spoločnosť, aby v tomto duchu pokračovala v jej príprave a výstavbe.
„Výstavba ciest nie je politické ale odborné rozhodnutie a ja verím názoru odborníkov, ktorí tvrdia, že najlepším riešením bude pre Bratislavu rozšíriť diaľnicu na štyri plnohodnotné pruhy,“ povedal Érsek.
Diaľnica medzi Bratislavou a Sencou po rozšírení na štyri pruhy bude najširšia
Ako ďalej MDVRR uviedlo, diaľnica medzi Sencom a Bratislavou bude po rozšírení na štvorpruh najširšou diaľnicou na Slovensku. O obslužnosť územia v tomto smere sa budú starať križovatky Blatné, Senec, Triblavina, D4/D1 a križovatky Ivánka Západ a križovatka Čierna voda a križovatka Rača.
Celkovú rekonštrukciu diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou je pritom podľa pracovnej skupiny nevyhnutné realizovať do konca novembra 2020 a križovatku Triblavina vybudovať len v takom rozsahu, ktorý zabezpečí podmienky pre výstavbu D4/D1 z technického a termínového hľadiska bez obmedzenia.
Pôvodná koncepcia rozšírenia diaľnice bola neefektívna a neopodstatnená
Pôvodnú koncepciu rekonštrukcie diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou so šiestimi pruhmi a kolektormi po celej dĺžke odborná komisia z dopravno-inžinierskych ako i z ekonomických dôvodov označila za neefektívnu a neopodstatnenú.
Érsek zároveň pripomenul, že je potrebné zaoberať sa budovaním infraštruktúry aj na ostatných územiach Slovenska, nielen v okolí Bratislavy, kde dodnes nie sú vybudované dvojprúdové diaľnice.