Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) plánujú v železničnej stanici Barca v Košiciach obnoviť nevyhovujúce výhybky. Predpokladajú na to vynaložiť vyše deväť miliónov eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH). Štátny správca železničnej infraštruktúry už vyhlásil príslušnú verejnú súťaž, pričom práce by mali trvať osem mesiacov.
Plynulá prevádzka dopravy
Cieľom obnovy výhybiek je podľa železničiarov zabezpečiť plynulú a bezpečnú prevádzku vlakovej dopravy. „Riešené výhybky č. 1 – 20 sú v zlom technickom stave, zastarané, s nulovou zostatkovou hodnotou majetku obstarávateľa. Medzi výhybkami č. 9 až 14 je obmedzenie traťovej rýchlosti z dôvodu zlého stavu podvalov vo výhybkách aj v koľaji medzi týmito výhybkami,“ zdôvodnili ŽSR potrebu investície vo zverejnenom tendri v Úradnom vestníku Európskej únie.
ZSSK rozbehli historicky najväčšiu obnovu vozového parku v histórii, pocítili ste zmeny?
Uskutočnenie tejto zákazky podľa spoločnosti umožní znížiť náklady na údržbu. Lehota na predkladanie a otváranie ponúk je 18. decembra, platiť musia minimálne do 30. júna 2020. ŽSR žiadajú zabezpečiť viazanosť ponuky zábezpekou vo výške 270 tisíc eur.
Železnice Slovenskej republiky
Železnice Slovenskej republiky vznikli 1. januára 1993 rozhodnutím vlády SR o zriadení štátneho podniku v nadväznosti na rozdelenie Československa aj Česko-slovenských štátnych dráh na dva samostatné subjekty. V Obchodnom registri SR sú zapísané od 31. decembra 1993 ako nástupca štátneho podniku. Podnik má základné imanie 800,17 mil. eur, prevádzkuje 3 580 kilometrov tratí, ako aj trakčné vedenia, železničné tunely a mosty, železničné priecestia, stanice a zastávky.
Na základe projektu transformácie a reštrukturalizácie sa ŽSR 1. januára 2002 rozdelili na dva samostatné subjekty – ŽSR a Železničná spoločnosť, a. s., a následne 1. januára 2005 sa Železničná spoločnosť rozdelila na Železničnú spoločnosť Slovensko, a. s., pre osobnú dopravu a Železničnú spoločnosť Cargo Slovakia, a. s., pre nákladnú dopravu.