Magistrát Bratislavy koncom minulého roka odhadoval, že práce by mohli začať na jar tohto roku.
Je nepravdepodobné, že s prácami na modernizácii Karloveskej radiály začnú tento rok, pripúšťa primátor hlavného mesta SR Bratislavy Ivo Nesrovnal. Ako ďalej povedal novinárom na dnešných pracovných raňajkách, hovoriť termíny je nezodpovedné, pretože je veľa faktorov, ktoré mesto nedokáže ovplyvniť.
Úsek električkovej trate sa začína od tunela pod Hradným vrchom a končí sa na križovatke ulíc Mikuláša Schneidera Trnavského s Hanulovou/Bagarovou ulicou. Predpokladaný čas výstavby je podľa primátora okolo pätnásť mesiacov a stavebné práce chcú robiť na etapy.
Nesrovnal spomenul, že práce by mali byť aj v noci, vyžaduje si to však spoluprácu s mestskými časťami. „Chceme to urobiť dobre, nie rýchlo,“ doplnil. Mesto už má na modernizáciu radiály stavebné povolenia, vypracovanú projektovú dokumentáciu a pripravujú podklady pre vyhlásenie verejného obstarávania na zhotoviteľa stavby.
Problém je s verejným obstarávaním i s dlhou administratívou
Magistrát koncom minulého roka odhadoval, že začať by mohli na jar tohto roku. Začiatkom apríla však primátor Nesrovnal pred novinármi spresnil, že mesto začne na jar spúšťať procesy. Bratislavský mestský poslanec Branislav Kaliský v apríli poznamenal, že so stavebnými prácami na modernizácii Karloveskej radiály tento rok nezačnú. Problém je podľa neho so začiatkom verejného obstarávania i s administratívou, ktorá dlho trvá.
Aj podľa starostky Karlovej Vsi Dany Čahojovej to s modernizáciou Karloveskej radiály nevyzerá dobre. „Na obnovu tejto trate netrpezlivo čakajú nielen obyvatelia Karlovej Vsi, ale aj ostatných bratislavských mestských častí,“ zhrnula starostka s tým, že ak s obnovou začnú v roku 2018, keď budú komunálne voľby, nebude to dobre. „Stavbu bude chcieť mesto čím skôr dokončiť a obávame sa scenára, aby to nebolo na úkor kvality,“ pripomenula starostka koncom apríla.
Odhadované náklady na modernizáciu úseku trate sú 67 miliónov eur
Modernizácia električkovej trate v Karlovej Vsi bude rovnaká ako v Dúbravke. Modernizovať budú súčasnú dvojkoľajovú električkovú trať, ktorá prechádza katastrálnymi územiami bratislavských mestských častí Staré Mesto, Karlova Ves a Dúbravka.
Stavba je situovaná v pôvodnom trasovaní súčasnej električkovej trate v dĺžke približne 6,7 kilometra. Stavebníkom je Hlavné mesto SR Bratislava. Obnova trate má zvýšiť i bezpečnosť, čo si vyžaduje i úpravy na existujúcich priechodoch pre chodcov, ale aj vybudovanie nových priechodov pre chodcov a cyklistov.
Pribudnúť by mali aj nové prístrešky, informačné tabule, modernejšie automaty na lístky i odpadkové koše. Predbežnú investíciu na modernizáciu úseku trate odhadli na 67 miliónov eur. Projekt financuje Európska únia 85 percentami nákladov, päť percent dá mesto a 10 percent poskytne štát. Cieľom modernizácie trate je skvalitnenie električkovej dopravy i skrášlenie prostredia.