Prekročená maximálna povolená rýchlosť sa v roku 2015 podpísala pod 1 853 dopravných nehôd.
Za prekročenie najvyššej povolenej rýchlosti udelili policajti v roku 2015 spolu 290 248 pokút v celkovej hodnote 12 363 697 eur. Uvádza sa to v dokumente Informácia o vyhodnotení účinnosti opatrení Stratégie zvýšenia bezpečnosti cestnej premávky v Slovenskej republike v rokoch 2011 – 2020 za rok 2015, ktorý dnes vzala vláda na vedomie.
Na rokovanie kabinetu materiál predložilo ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja. V dôsledku prekročenia maximálnej povolenej rýchlosti bolo podľa dokumentu spôsobených 1 853 dopravných nehôd, čo je o 34 viac ako v roku 2014.
V uplynulom roku podľa materiálu prichytili policajti pod vplyvom alkoholu 5 595 účastníkov cestnej premávky, z toho 2 671 vodičov a 2 914 cyklistov. To predstavuje nárast o 380 prípadov oproti roku 2014. U 20 vodičov zistili prítomnosť iných návykových látok v organizme. V roku 2015 evidovali policajti 1 518 dopravných nehôd zavinených pod vplyvom alkoholu, čo predstavuje pokles o 6,8 percenta oproti roku 2014.
Chodci mali účasť na 1 317 dopravných nehodách
Materiál sa tiež zaoberá problematikou bezpečnosti chodcov. „V hodnotenom období bolo zaevidovaných 1 317 dopravných nehôd s účasťou chodca, čo predstavuje nárast o 22 nehôd v porovnaní s rokom 2014. Pri týchto dopravných nehodách zahynulo 80 osôb, ťažko sa zranilo 304 a ľahko 869 chodcov,“ konštatuje materiál. Na priechode pre chodcov a v blízkosti priechodu bolo podľa dokumentu usmrtených 18 osôb, ťažké zranenia utrpelo 122 osôb a ľahké 297 chodcov.
Pokiaľ ide o motocyklistov, v hodnotenom období roku 2015 zaevidovali 376 dopravných nehôd, kde bol vinníkom motocyklista, čo predstavuje nárast o 41 nehôd oproti roku 2014. Pri týchto dopravných nehodách zahynulo 20 osôb, ťažko sa zranilo 108 a ľahko 227 ľudí.
Ako konštatuje dokument, len prehlbovaním vzájomnej spolupráce zodpovedných subjektov, ako napríklad ministerstva vnútra, ministerstva dopravy alebo ministerstva školstva, posilňovaním procesu prevencie a osvety a dostatočným financovaním môže Slovensko dosiahnuť vytýčený cieľ, ktorým je zníženie počtu usmrtených osôb pri dopravných nehodách o jednu polovicu do roku 2020 v porovnaní s rokom 2010.