Na trati Bratislava-Komárno začala jazdiť alternatívna vlaková súprava, v najvyťaženejšom vlaku bude mať kapacitu väčšiu o 112 miest na sedenie.
Na trati Bratislava – Komárno začala jazdiť alternatívna vlaková súprava. Tá bude mať v najvyťaženejšom vlaku väčšiu kapacitu o 112 miest na sedenie. „Som rád, že sa nám podarilo vyriešiť problémy, ktoré dopravca na tejto trati mal tak, aby ľudia mali dosť miesta vo vlaku a mohli bezpečne a ekologicky každé ráno cestovať do školy alebo práce,“ povedal počas cesty vlakom minister dopravy a výstavby Árpád Érsek.
Tento typ súpravy je nasadený na linke Bratislava – Komárno v najfrekventovajších časoch. Okrem nej sa používajú vo vybraných vlakoch aj vozne klasickej stavby, ktoré budú na tejto trati premávať do momentu, kedy sa spoločnosti RegioJet vrátia opravené vozne po zrážke s kamiónmi. Vzhľadom na vysoké zastúpenie cestujúcich národnostných menšín zavedie dopravca vo svojich vlakoch na tejto trase aj hlásenie jednotlivých staníc v maďarskom jazyku.
Trať medzi Bratislavou a Komárnom je prvý liberalizovaný úsek na Slovensku, kde štát dotuje súkromného dopravcu RegioJet, ktorý prevádzkuje vlaky vo verejnom záujme. Po sérii nehôd vlakov s nákladnými autami vznikol na trati problém s kapacitou jednotlivých súprav. Ministerstvo dopravy v spolupráci so súkromným dopravcom vyriešili tento problém dočasným nasadením alternatívnych súprav.