Kapacita miest vo vlakoch na trati Bratislava – Komárno je podľa rezortu dopravy dostatočná. S vyťaženosťou vlakov na tejto trati sa oboznámil minister dopravy a výstavby SR Árpád Érsek (Most-Híd).
Minister v utorok ráno cestoval vlakom z Kvetoslavova do hlavného mesta v súvislosti s dočasnou uzávierkou Vinohradníckej ulice v bratislavskej mestskej časti Podunajské Biskupice, dôvodom je výstavba diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 a rekonštrukcia tejto komunikácie.
„Cieľom rannej cesty ministra dopravy vlakom z Kvetoslavova do Bratislavy bolo osobne preveriť, či kapacita na tejto trati po uzávierke Vinohradníckej ulice a pokračovaní stavebných prác na D4R7 v tomto úseku postačuje. V najbližších dňoch plánuje cesty vlakom aj v iných časoch,“ uviedla pre agentúru SITA hovorkyňa Ministerstva dopravy a výstavby SR (MDV) Karolína Ducká. Minister chcel zároveň takto podporiť cestovanie verejnou dopravou.
Nasadili aj poschodové vlaky
V najviac vyťaženejších časoch sú na časti železničnej trate Bratislava – Komárno nasadené poschodové vlaky, ktoré podľa rezortu dopravy poskytujú dostatočný počet miest na sedenie, a tým aj lepší komfort pre cestujúcich.
„Aj dnes (v utorok – pozn. red.) sme sa presvedčili o tom, že kapacita miest je postačujúca, a preto vyzývame ľudí, aby aj v súvislosti s nevyhnutnými dopravnými obmedzeniami v najbližších dňoch netrávili svoj drahocenný čas v zápchach a nechali sa odviezť do cieľa svojej cesty vlakom, ktorý im zabezpečuje potrebný komfort, spoľahlivosť a v neposlednom rade aj rýchlosť,“ poznamenala Ducká.
Ak by sa zrušila zmluva o výbere mýta, Slovensku by hrozila finančná strata a súdne spory
Veľa cestujúcich podľa hovorkyne pritom trávi čas v aute a vo väčšine z nich sedí len jeden človek. Ministerstvo dopravy tvrdí, že sa pravidelne zaujíma o frekvencie cestujúcich na trati Bratislava – Komárno, pričom kontinuálne navyšuje kapacitu na trati.
Za vzniknutú situáciu môže podľa rezortu dopravy najmä mohutná výstavba rodinných domov bez ohľadu na jestvujúcu infraštruktúru. Ministerstvo odporúča obciam, aby v záujme zlepšenia dopravnej situácie počas dočasnej uzávierky Vinohradníckej ulice a dočasných dopravných obmedzení zaviedli dopravu na železničné stanice a autobusové zastávky.
Stavba ciest D4 a R7
Uzáveru Vinohradníckej ulice, na základe rozdelenia rizík a povinností podľa uzavretej koncesnej zmluvy, rieši výhradne koncesionár projektu D4R7 (Zero Bypass Limited) s príslušnými orgánmi, vrátane polície, a so starostami obcí.
„Treba si pritom uvedomiť, že výstavba D4 v tomto úseku je nevyhnutnou podmienkou budúceho otvorenia rýchlostnej cesty R7, ktorá sa v prvej fáze otvorenia bude v križovatke Ketelec napájať na D4 smerom na sever k Podunajským Biskupiciam,“ upozornila Ducká.
„Takisto pôvodný zámer zhotoviteľa (vybudovať obchádzkové trasy popri Vinohradníckej) bol na podnet správcu komunikácie nahradený alternatívou, ktorá zahŕňa kompletnú rekonštrukciu od najspodnejších vrstiev cestného telesa až po asfaltový kryt vozovky, a to v celkovej dĺžke viac ako šesť kilometrov,“ dodala Ducká.
Vinohradnícka ulica má podľa nej v súčasnosti povahu poľnej cesty a po jej rekonštrukcii budú vodiči jazdiť po plnohodnotnej zmodernizovanej a komfortnejšej ceste.