Do Prešova postupne prichádza ďalších deväť nových autobusov, ktoré sú súčasťou dodávky celkovo 15 kusov vozidiel s naftovým pohonom za viac ako 3,75 milióna eur bez DPH (4,5 milióna eur s DPH).
Do areálu Dopravného podniku mesta Prešov, a.s., (DPMP) na Bardejovskej ulici postupne prichádza šesť kĺbových a tri štandardné autobusy. Prvých šesť dodaných autobusov už slúži cestujúcim od októbra minulého roka.
Nahradia najstaršie vozidlá
Ako informovala tlačová referentka Mestského úradu v Prešove Lenka Šitárová, celkovú dodávku tvorí 10 kĺbových a päť štandardných autobusov, ktoré postupne nahradia najstaršie vozidlá, ktoré sú za hranicou životnosti a už nespĺňajú súčasné štandardy modernej mestskej hromadnej dopravy. Kúpna cena za jeden autobusu SOR NB 12 City bola 195-tisíc eur bez DPH, kĺbový autobus SOR NB 18 City stál 278-tisíc eur bez DPH.
Košický dopravný podnik modernizuje električkové depo, časť svojich električiek zatiaľ odložil do oceliarní
„Financovanie prvých šiestich vozidiel, ktoré boli zaradené do premávky ešte v októbri, bolo z 95 percent zabezpečené z Integrovaného regionálneho operačného programu (IROP), zvyšných päť percent pokryl DPMP. Financovanie deviatich autobusov, ktoré k nám prichádzajú v týchto dňoch, je zabezpečené z vlastných zdrojov DPMP,“ uviedla tlačová referentka.
Nový typ označovačov lístkov
Autobusy sú vybavené naftovým motorom, ktorý spĺňa najnovšiu emisnú normu Euro 6D. Kabínu vodiča a priestor cestujúcich ochladzujú oddelené klimatizačné jednotky. Vozidlá sú vybavené čalúnenými sedačkami, LCD displejmi, novým typom označovačov lístkov s predprípravou na bezkontaktnú platbu kartou a prídržnými tyčami a madlami s nerezovou úpravou.
Dopravný podnik Bratislava podpísal zmluvy na nákup hybridných trolejbusov, pomôžu znížiť dopad premávky na životné prostredie
V interiéri autobusu sú umiestnené USB nabíjačky, nechýba bezpečnostný kamerový systém so záznamom. „Zaradením nových autobusov sa podarí zabezpečiť stopercentne nízkopodlažnú MHD, čo znamená, že všetky spoje autobusových liniek budú vykonávané plne nízkopodlažnými, resp. low-entry vozidlami,“ uviedla Šitárová.
Dodala, že trolejbusová doprava je plne nízkopodlažná už od jesene 2020. V premávke je aktuálne posledný tzv. schodíkový autobus typu Karosa, s ktorým je predbežne plánovaná rozlúčková jazda pre verejnosť v júni tohto roka.