BRATISLAVA 9. októbra (WebNoviny.sk) – Popularita e-shopov na Slovensku je vysoká. Podľa prieskumu spoločnosti Nielsen Admosphere Slovakia, ktorý vypracovala pre Slovenskú asociáciu elektronického obchodu, v súčasnosti nakupuje online raz za štvrť roka alebo častejšie 62 % internetovej populácie na Slovensku. V porovnaní s minuloročnými výsledkami ide o zhodné číslo a súčasne o 17 % vyššie ako v roku 2010, vtedy v tejto frekvencii nenakupovala ani polovica ľudí. Prieskum sa uskutočnil na vzorke tisícov respondentov z internetovej populácie Slovenského národného panela starších ako 15 rokov.
Skupinu ľudí, ktorá dnes nakupuje online relatívne pravidelne, možno ďalej rozdeliť na tých, ktorí nakupujú raz za týždeň (6 %), aspoň raz mesačne (viac ako štvrtina) a aspoň raz za štvrť roka (29 %). Aspoň raz za pol roka nakupuje 14 % ľudí a menej často pätina. Elektronické obchody nevyužívajú iba tri percentá opýtaných.
„Čo sa týka spokojnosti s nákupmi uskutočnenými v posledných 12 mesiacoch, skúsenosti opýtaných sa dajú zhrnúť ako pozitívne: štvrtina má len tie najlepšie skúsenosti a 68 % skôr dobré, nakupovanie na internete viac-menej splnilo ich očakávania. Zlé skúsenosti majú iba 2 % respondentov,“ uviedla spoločnosť.