V treťom marcovom týždni od 16. do 22. marca spomalil rast tržieb v slovenských obchodoch oproti predchádzajúcemu roku na 14 % a nákupná panika tak ustala. Vyplýva to z najaktuálnejších výsledkov maloobchodného auditu spoločnosti Nielsen.
Viac o téme: Koronavírus
„Tretí marcový týždeň sa síce rast tržieb už spomalil na 14 %, avšak stále nedosahuje tempo rastu týždenných obratov pred vypuknutím nákupnej horúčky vplyvom pandémie COVID-19,“ agentúru SITA o tom informovala z marketingového oddelenia spoločnosti Nielsen pre SR a ČR Mária Hukelová.
Reštaurácie môžu pred dôsledkami Covid-19 zachrániť stravné lístky, ročne im prinášajú milióny eur
Predchádzajúci týždeň, teda druhý marcový týždeň, bol pritom rekordný z pohľadu obratu aj tempa rastu obratu.
„Tržby v tomto týždni presiahli výškou aj predveľkonočný týždeň. Zaujímavý je preto v treťom marcovom týždni pohľad na výrazný prepad tržieb v drogériách, ktoré zaznamenali v druhom marcovom týždni extrémny nárast o takmer 60 % oproti minulému roku, avšak v treťom týždni už boli slovenskí spotrebitelia dostatočne zásobení, a tak sa obrat drogérií dostal dokonca do mierneho poklesu o -0,1 % oproti rovnakému týždňu minulého roka,“ dodala Hukelová.
Tesco pomôže najzraniteľnejším zákazníkom, zavádza prednostné nákupné hodiny pre seniorov
Spoločnosť Nielsen čerpala informácie z obchodných reťazcov Tesco, Kaufland, Billa, Terno, Fresh Supermarkets, Moja Samoška, Kraj a v drogériách 101 drogerie, dm drogerie a Teta.