BRATISLAVA 8. júna (WBN/PR) – Junior Achievement Slovensko s podporou nadácie Citi Foundation realizuje už piaty ročník programu Banky v akcii. Vďaka tomuto programu študenti stredných škôl z celého Slovenska spoznávajú základné princípy bankovníctva formou práce s počítačovou simuláciou, prostredníctvom súťaží a zážitkových aktivít.
Celoslovenské finále „Banky v akcii 2012“, pripravené organizáciou Junior Achievement Slovensko s grantovou podporou od nadácie Citi Foundation, preverilo najlepšie študentské tímy zo stredných škôl zapojených do programu Banky v akcii. Do finále sa prebojovalo 8 tímov z celého Slovenska, ktorým počas finálového kola asistovalo 7 konzultantov zo Citibank. Celkove sa programu Banky v akcii zúčastnilo 5012 študentov zo 143 škôl.
S finálovou simuláciou a výzvou z oblasti finančnej gramotnosti si najlepšie poradil tím Egalité Deux z Evanjelického gymnázia v Tisovci, ktorý zastupovali študenti Peter Dianiška a Martin Pavlovský. Víťazný tím získal tablety a možnosť zúčastniť sa Konferencie mladých lídrov, ktorú organizuje organizácia Junior Achievement v septembri 2012. Na ďalších miestach sa umiestnili tímy z Tisovca a Prešova.
Gréta Balátová, manažérka programu JASR dodáva: „Banka sa nanečisto riadiť nedá, ale veľa vecí si takto možno skúsiť. Niektoré činnosti ľudia donekonečna trénujú, aby riziko zlyhania znížili na minimum. Zo vzdelávania sa takto môže stať užitočná zábava. Simulácia Banky v akcii je určená stredoškolákom a možno ju zaradiť do rôznych vyučovacích predmetov, počnúc bankovníctvom a končiac matematikou. Na Slovensku sa program realizuje od roku 1999 a stredné školy, ktoré oň majú záujem, sa môžu zapojiť aj v priebehu školského roka na stránke www.banky.jasr.sk.“
„Banky v akcii sú svojim obsahom aj formou veľmi dobrou prípravou na skutočný život. Mladí, talentovaní ľudia dostávajú príležitosť rozšíriť si svoje vedomosti v oblasti finančnej gramotnosti, tento program im pomôže sa rýchlo a správne orientovať na trhu bankových produktov a služieb. Citibank považuje finančnú gramotnosť slovenskej populácie za dôležitú súčasť zdravej a prosperujúcej spoločnosti,” povedal Igor Kotmann, generálny riaditeľ Citibank na Slovensku.
V programe, ktorý bol postavený na skúsenostiach z reálneho bankového trhu, študenti pracujúci v tímoch riadia vlastnú modelovú komerčnú banku. Výnimočnosťou programu je počítačová simulácia, ktorá stavia študentov do pozície manažérov komerčných bánk snažiacich sa uspieť v konkurenčnom prostredí. Ako top manažéri tejto banky rozhodujú o úverových sadzbách a investíciách do marketingu, výskumu a vývoja s cieľom vytvoriť čo najväčší zisk na konci súťaže. Reálnosť simulácie podčiarkuje fakt, že na každé rozhodnutie vplýva aj činnosť konkurencie. Prínos programu spočíva v podpore finančného vzdelávania študentov v súlade s Národným štandardom finančnej gramotnosti a v rozvoji kľúčových kompetencií nevyhnutných pre vstup mladých ľudí na trh práce.