Do 18. ročníka EFFIE Awards Slovakia 2016, národnej súťaže výnimočného marketingového myslenia organizovanej Klubom reklamných agentúr Slovenska, sa zapojilo 9 agentúr s 15 prácami. Najviac prác bolo prihlásených do kategórie FMCG – potraviny a nápoje, kategórie Finančné služby – Banky a kategórie Telekomunikačné služby. Na shortlist postúpilo 6 kampaní a 3 z nich premenili shortlist na kov.
Víťazi boli odhalení počas včerajšieho slávnostného odovzdávania cien EFFIE Awards Slovakia 2016 a Agentúra roka 2016 v Bokovke v Ružinove. Bronzovú EFFIE 2016 si odniesla agentúra MUW Saatchi & Saatchi za kampaň Juro pre klienta Slovak Telekom a Istropolitana Ogilvy za kampaň Peťa Polnišová skúša produkty VÚB za vás pre VÚB banku. Najefektívnejšou kampaňou roka a zároveň kampaňou, ktorá si odniesla z tohtoročnej EFFIE najvyššie ocenenie – Zlatú EFFIE 2016, sa stala kampaň Zlatý Bažant ´73 z dielne Wiktor Leo Burnett pre klienta Heineken.
„Zlatá EFFIE je opäť, tak ako aj minulý rok dôkazom, že kreativita a efektivita kráčajú ruka v ruke a brilantné nápady sú nutnosťou pre značky, ktoré chcú byť na trhu úspešné,“ hovorí k oceneniu prezident KRASu Róbert Slovák. Kampaň bodovala napríklad aj na tohtoročnom Zlatom klinci, kde získala 7 ocenení.
Pozrite si kompletný zoznam ocenených prác EFFIE Awards Slovakia 2016:
Počas galavečera bolo udelené aj ocenenie Agentúra roka, ktoré získala najúspešnejšia slovenská agentúra posledného roka. Do hodnotenia sa rátajú ocenenia zo zahraničných súťaží, z domácich súťaží a tiež umiestnenie v rebríčku TAAS (ekonomický rebríček agentúr). Poslednou súťažou, ktorá do hodnotenia vstúpila, bola práve slovenská EFFIE, ktorá rozhodla o konečnej podobe rebríčka. Tretie miesto získala agentúra Made by Vaculik, druhé miesto obsadila Zaraguza. Agentúrou roka 2016 sa stal Wiktor Leo Burnett.