Pri informovaní o pandémii koronavírusu Slováci najviac veria televíziám, agentúram, novinám či spravodajským webom. Najmenšiu dôveru majú k informáciám od zdravotníckych zariadení a od priateľov či rodiny.
Médiám opäť začali veriť
Ako ukázal prieskum spoločnosti Kantar pre Slovenskú sporiteľňu, informáciám z rôznych typov médií dôverovali až dve tretiny ľudí.
„Najväčšiu dôveru si počas koronakrízy u ľudí získali slovenské celoslovenské televízie, noviny, agentúry či spravodajské weby, čo súvisí najmä s presnosťou a rýchlosťou poskytovania informácií verejnosti,“ povedala Lenka Buchláková, analytička Slovenskej sporiteľne.
Koronakríza podľa nej zvrátila trend nedôvery verejnosti voči tradičným médiám a prinavrátila im dôveryhodnosť.
Vládne webové stránky, ktoré prinášajú pravidelné informácie o koronavíruse, majú dôveryhodnosť u 40 % obyvateľov.
Sociálnym sieťam veľmi neveria
Ľudia množstvo informácií získavajú aj na sociálnych sieťach, avšak tento komunikačný kanál v prípade koronakrízy nepovažujú za tak dôveryhodný. Dôveruje mu 17 percent Slovákov.
Najmenej dôveryhodným informačným kanálom sú poskytovatelia zdravotnej starostlivosti (11 %) či priatelia a rodina (20 %).
Počas koronakrízy na Slovensku ľudia najviac vyhľadávali informácie o symptómoch ochorenia. Takmer 40 % Slovákov sa pravidelne informuje, ako predísť tomu, aby sa nakazili.
Len 10 % Slovákov vyhľadáva informácie o tom, či je bezpečné cestovať do zahraničia.
„Zaujímavosťou je, že najviac Slovákov v prípade šírenia koronavírusu zaujíma, ako dlho prežíva na rôznych povrchoch, robí tak až vyše 40 percent ľudí. Zhruba štvrtina Slovákov vyhľadáva informácie o tom, či sa môže nakaziť z produktov dovážaných zo zahraničia,“ uviedla Buchláková.