KOŠICE 15. februára (WEBNOVINY) – V košickej mestskej časti Sever na miestnom úrade zriadili pre občanov kanceláriu prvého kontaktu.
Ako jediná takáto kancelária v Košiciach bude poskytovať svoje služby občanom aj v každú sobotu od deviatej do dvanástej.
„Veľa ľudí je zamestnaných do neskorých hodín, vybavovanie na úrade cez týždeň jednoducho nestíhajú. U nás si v sobotu môžu vybaviť všetko potrebné, nikam sa nemusia ponáhľať. Verím, že tento náš krok sa stretne s pozitívnym ohlasom u občanov,“ uviedol starosta Severu Marián Gaj.
Doložil, že Sever búra rokmi zaužívaný stereotyp pri poskytovaní služieb občanom. Novovybudovaná moderná kancelária prvého kontaktu sa nachádza priamo vo foyer miestneho úradu a bude poskytovať komplexné služby pri vybavovaní žiadostí, poskytovaní informácií a služieb občanom, vrátane overovania podpisov na rôznych úradných listinách.
V kancelárii úrad prostredníctvom podateľne prijíma od občanov žiadosti, námety, pripomienky, podnety, alebo kritiky na činnosti súvisiace so samosprávou a poskytuje tlačivá k žiadostiam, ponúka poradenstvo a pomoc pri ich vyplnení.
Okrem toho kancelária zaznamenáva zmeny mena a priezviska, vykonáva prihlasovanie a vydáva potvrdenia občanov na trvalý a prechodný pobyt. Na základe predložených sobášnych listov, rodných listov a úmrtných listov vykonáva zmeny v evidencii obyvateľstva. Kancelária vedie evidenciu psov, rybárskych lístkov, včelstiev, samostatne hospodáriacich roľníkov a iné.
Vstup do budovy zatiaľ nie je bezbariérový, preto je dočasným riešením pre imobilných občanov zvonček umiestnený na pravom stĺpe pri schodoch. Po zazvonení privolaný pracovník spracuje a vybaví všetky požiadavky imobilného občana.