BRATISLAVA 22. mája (WBN/PR) – Kríza, obavy zo straty zamestnania, pokles reálnych príjmov. To všetko prispieva k zmene spotrebiteľského správania Európanov, ktorí sú čoraz opatrnejší. Je tu však jedna vec, na ktorej šetriť nehodlajú, a tou je budúcnosť ich detí. Vyplynulo to z prieskumu Barometer Cetelem, ktorý bol realizovaný na príslušníkoch strednej vrstvy obyvateľstva v 12 európskych štátoch.
Záleží im na tom, aby ich potomstvo malo čo najlepšie životné podmienky, a to aj za cenu osobných obetí. Až 70% Európanov (54% Slovákov) uviedlo, že sú ochotní obmedziť svoje osobné výdavky, len aby nemuseli znížiť investície do svojich detí. Záleží im na tom, aby ich deti mali prístup k širokej škále mimoškolských aktivít, v niektorých prípadoch dosť nákladných. Aktivity ako výučba cudzích jazykov, kurzy plávania, tanca, golfu, jazdy na koni, či tenisu, predstavujú čiastky, ktoré v kontexte súčasnej ekonomickej situácie, môžeme považovať za odstrašujúce. Napriek tomu domácnosti investujú stále viac, len aby umožnili deťom to, na čo oni sami v detstve nemali možnosti.
Stredná trieda nie je skúpa ani pri materiálnych rozhodnutiach. Veria, že novinky, značky, či technológie zabezpečia, aby ich potomkovia boli „in“. Takže napríklad hracie konzoly, tablety, značkové oblečenie a najmä mobilné telefóny sa objavujú u čoraz mladších detí. Tento trend sa výraznejšie prejavuje u nás a našich západných susedov, keďže viac ako tretina Slovákov a polovica Čechov si myslí, že mať vlastný mobilný telefón vo veku 7 až 10 rokov je normálne.
Ďalšie inforámcie nájdete na www.cetelem.sk