BRATISLAVA 29. januára (WebNoviny.sk) – Minister dopravy Arpád Érsek požiadal spoločnosť RegioJet, aby na frekventovanej železničnej trati Bratislava – Komárno v rannej špičke zabezpečila poschodové vozne.
Dvojposchodové vlaky by mali začať jazdiť na trati v najbližších týždňoch. Ministerstvo dopravy a výstavby SR v utorok informovalo, že je pripravené byť nápomocné a urýchliť proces schválenia licencie týchto vlakov. Nedostatočná kapacita vlakov na uvedenej trati komplikuje cestujúcim každodenné dochádzanie do hlavného mesta.
Počet cestujúcich sa zdvojnásobil
Minister dopravy a výstavby preto nedávno požiadal RegioJet, aby na trať v rannej špičke nasadila poschodové vozne. To zabezpečí, že sa kapacita na sedenie zvýši o desiatky nových miest.
„Situáciu na tejto trati intenzívne riešime aj vzhľadom na zhoršujúcu sa dopravnú situáciu v Bratislave, ktorej musíme čeliť. Vyzval som súkromného dopravcu, aby na trati zabezpečil poschodové vozne. Iba tak vieme zásadným spôsobom zvýšiť kapacitu a môžeme odviezť viac cestujúcich ako doteraz,“ povedal Érsek. „Sme pripravení urýchliť proces nevyhnutného schválenia týchto vozňov na Dopravnom úrade, aby mohli jazdiť čo najskôr,“ dodal minister.

Hlavná stanica v Bratislave má nové výťahy, do prevádzky uviedli aj batožinový podchod
Na trhu sú dostupné poschodové vozne nemeckej výroby s kapacitou 120 miest na sedenie, čo je o 32 viac ako v inom bežnom vozni. Len pri trojvozňovej súprave by sa tak zvýšil počet sedadiel o 96 miest.

Osobné autá budú musieť splniť nové emisné limity, ktoré schválil Európsky parlament
„Ministerstvo dopravy zároveň očakáva od spoločnosti RegioJet, ktorá dopravu na trati Bratislava – Komárno prevádzkuje, aj podrobnosti k radeniu týchto vlakov v rannej špičke a v neposlednom rade cenovú ponuku. Za posledných päť rokov sa počet cestujúcich na trati Bratislava – Komárno takmer zdvojnásobil,“ uviedla hovorkyňa ministerstva dopravy Karolína Ducká.
Situáciu na trati zároveň komplikuje to, že ide o jednokoľajovú trať a pridanie ďalšieho ranného posilového vlaku z dôvodu ich hustého vedenia v súčasnosti nie je možné.
Rýchlo vykonateľné opatrenia
„Ministerstvo dopravy pracuje na ďalších, finančne aj časovo rýchlo vykonateľných opatreniach, ktoré by zlepšili priepustnosť na trati a znamenali tak viac odvezených ľudí,“ poznamenala Ducká. Vlaky na trati Bratislava – Komárno vlani využilo 3,7 milióna cestujúcich, teda o jeden milión viac ako v roku 2017.

Osobné autá budú musieť splniť nové emisné limity, ktoré schválil Európsky parlament
Železnice Slovenskej republiky ako správca infraštruktúry v súčasnosti pripravujú zadanie pre štúdiu realizovateľnosti na zdvojkoľajnenie a elektrifikáciu trate Bratislava – Komárno.
Výsledky štúdie v závislosti od obstarávania a výberu dodávateľa by mali byť známe predbežne v roku 2020. Rozvojové zámery pre uvedenú trať železnice pripravili ešte v roku 2012.