Spoločnosť Mecom Group získala aj v tomto roku prestížne ocenenie Superbrands Awards. Najväčší slovenský výrobca mäsových výrobkov získal pečať najvyššej kvality už 11.krát po sebe. Nezávislá porota ocenila predovšetkým prístup orientovaný na spokojnosť zákazníkov, inovatívne riešenia vo výrobe ako aj vysokú dôveryhodnosť spoločnosti na strane spotrebiteľov a u obchodných partnerov.
„Toto prestížne ocenenie patrí predovšetkým naším zamestnancom, ktorí sú základnou súčasťou nášho úspešného príbehu. Od počiatku staviame na veľmi dobrých základoch a som rád, že sa nám darí pokračovať v tejto dobre začatej tradícii. Neustále sa technologicky zlepšujeme, udržiavame vysokú kvalitu našich výrobkov a popri tom dbáme na to, aby sme boli maximálne šetrní voči životnému prostrediu. Ďakujem naším zákazníkom ako aj obchodným partnerom za túto dlhoročnú dôveru a zato, že nás motivujú k tomu aby sa značka Mecom posúvala dopredu.“, zhodnotil generálny riaditeľ Mecom Group Ladislav Čechovič.
Úspešný príbeh Mecomu sa začal písať v roku 1966, kedy bola zahájená výstavba mäsokombinátu v Humennom na severovýchode Slovenska pod Vihorlatskými vrchmi. Už od začiatku bol tvorený ambiciózny projekt moderného závodu, ktorý by zamestnával ľudí z celého regiónu. Po šiestich rokoch usilovnej práce bol mäsokombinát v Humennom uvedený do prevádzky a stal sa súčasťou východoslovenského mäsiarskeho priemyslu.
Záujem o mäsové výrobky na Slovensku bol z roka na rok väčší a po turbulentných udalostiach po nežnej revolúcii v roku 1989 sa museli prispôsobiť novým trhovým podmienkam a meniacemu sa hospodárskemu prostrediu. V roku 1995 vznikla spoločnosť Mecom na základoch humenského mäsokombinátu, ktorý bol komplexne modernizovaný. Investície do nových technológií zabezpečili vysokú kvalitu výrobkov a rozšírenie sortimentu.
V roku 2014 Mecom prvý krát získal ocenenie Superbrands a od roku 2021 sa stáva súčasťou globálnej potravinárskej spoločnosti Smithfield foods, ktorá je svetovým lídrom v oblasti spracovania mäsa.
Príbeh Mecomu je príkladom odvahy, inovácie a neustáleho rastu. Začal sa ako lokálny projekt a dnes je súčasťou medzinárodnej potravinárskej spoločnosti so svetovým dosahom. Je to príbeh úspechu, ktorý stále pokračuje a inšpiruje ostatné podniky.
„To, že sme súčasťou Smithfield foods našu značku posunulo o ďalšiu úroveň vyššie. V rámci tejto globálnej rodiny čerpáme množstvo synergií, naše kolegyne a kolegovia majú možnosť inšpirovať sa v iných závodoch v rámci skupiny a takisto sa nám otvárajú nové príležitosti na ďalších zahraničných trhoch. Naše suché trvanlivé salámy sú už tradične obľúbené v Českej republike, Maďarsku ale aj v Nemecku a takisto vo Veľkej Británii pre ktorú vyrábame špeciálne vyvinutú a na tenko nakrájanú salámu na výrobu pizze „, doplnil L. Čechovič.
Spoločnosť Mecom Group vyrába široké portfólio mäsových výrobkov. Sústreďuje sa najmä na suché a polosuché salámy, šunky a výrobu párkov. Na Veľkonočné sviatky sú v ponuke tradičné slovenské údeniny a počas grilovacej sezóny vyrába aj široké spektrum výrobkov a príchutí na grilovanie na slovenskom trhu.
Medzinárodný program oceňovania značiek Superbrands pôsobí vo viac ako 90 krajinách sveta a je nezávislou globálnou autoritou v oblasti hodnotenia obchodných značiek. Poroty zložené z odborníkov v oblasti brandingu a marketingu vyberajú značky so špecifickým postavením, vynikajúcim renomé a jedinečným produktom a tie následne získavajú pečať Superbrands.
Informačný servis