BRATISLAVA 10. apríla (WEBNOVINY) – Elektronizácia služieb matriky za tri milióny eur, ktorú spúšťa Ministerstvo vnútra Slovenskej republiky, má znížiť byrokraciu a ušetriť čas občanov.
Pre agentúru SITA to uviedla Ľubomíra Miklovičová z Komunikačného odboru Kancelárie ministra vnútra. Hlavným cieľom elektronizácie je zrýchlenie, zjednodušenie a zefektívnenie komunikácie občanov s úradmi.
„Informáciu o narodení, úmrtí alebo o uzavretí manželstva už totiž občania budú môcť poskytnúť alebo získať elektronicky,“ informovala Miklovičová s dodatkom, že vďaka projektu vytvoria centrálnu databázu matričných udalostí, ktorá bude previazaná s Registrom fyzických osôb.
V tejto databáze budú evidované údaje o fyzických osobách spojené s matričnými udalosťami zaznamenanými v knihách manželstiev, narodení a úmrtí.
Do informačného systému postupne pripoja všetky matriky na Slovensku, čo umožní občanom požiadať o výpis z matričnej knihy kdekoľvek v SR, nielen v mieste uzavretia manželstva, narodenia dieťaťa alebo úmrtia osoby.
„Rovnako budú môcť občania poskytnúť informácie o matričných udalostiach kdekoľvek na Slovensku, pretože vďaka projektu budú môcť žiadať a poskytovať informácie nielen osobne, ale aj elektronicky prostredníctvom internetu aj mimo pracovných dní,“ uviedla Miklovičová. Získané informácie budú môcť občania, štátne orgány alebo obce použiť aj na právne úkony.
Ministerstvo vnútra podpísalo 3. apríla zmluvu s dodávateľom projektu, spoločnosťou Ditec vo výške tri milióny eur, 75 percent uhradí Európsky fond regionálneho rozvoja, zvyšok sa zaplatí zo štátneho rozpočtu.
Spoločnosť Ditec vyhrala vo verejnom obstarávaní, ktorého súčasťou bola aj elektronická aukcia za účasti dvoch uchádzačov. „Vybraná firma ponúkla najnižšiu cenu, projekt má byť ukončený v marci 2014,“uzavrela Miklovičová.