BRATISLAVA 10. októbra (WBN/PR) – Rast tržieb slovenských maloobchodníkov sa drží nad úrovňou EÚ, najmä malí podnikatelia však na trhu dominovanom nadnárodnými supermarketmi neustále čelia hrozbe zániku. Východisko čoraz viac z nich nachádza v spojení síl pod krídlami veľkoobchodu METRO.
Kým tržby maloobchodu v rámci európskej dvadsať osmičky v júli oproti predošlému roku stúpli o percento, slovenskí maloobchodníci si polepšili až o 2,8% . Na pozitívnom vývoji tržieb má s 5,7%-ným rastom významný podiel segment nešpecializovaných predajní, do ktorého popri veľkých supermarketoch patria aj tradičné drobné predajne s potravinovým sortimentom a tovarom do domácnosti. Práve tie však musia napriek optimistickej štatistike o svoje prežitie stále tvrdšie bojovať.
„V situácii, keď obchodné reťazce otvárajú svoje hyper- a supermarkety čoraz bližšie k menším obciam, prípadne malé formáty priamo na dedinách, sa klasické samoobsluhy a pultové predajne v rukách drobných podnikateľov stávajú ohrozeným druhom. Nemožnosť konkurovať ekonomicky nepomerne silnejším hráčom jednotlivcov často núti prevádzky zatvárať alebo predať reťazcu a vzdať sa tak svojej nezávislosti,“ hovorí Martin Jaroš, communications manager METRO Cash & Carry SR.
Práve veľkoobchod METRO pre majiteľov drobných predajní už dlhšie ponúka riešenie v podobe projektu Môj obchod, aliancie maloobchodníkov, ktorá podnikateľom umožňuje udržať si nezávislosť, no zároveň profitovať zo sily spoločnej značky, marketingovej podpory, špeciálnych akcií na tovar či poradenstva pri modernom zariaďovaní predajne.
„Segment Traders tvorí až 30% z nášho celkového obratu, majitelia maloobchodných prevádzok tak sú pre METRO dôležitým strategickým partnerom. Tým, že pomáhame prežiť im, zároveň posúvame vpred vlastný biznis,“ hovorí o symbióze Jaroš. Počet drobných predajní zapojených do aliancie v roku 2014 stúpol o vyše 20%, pod značkou Môj obchod ich bude podľa údajov METRO do konca fiškálu združených už takmer 240. Najvýraznejšie zastúpenie má Môj obchod aktuálne v Nitrianskom a Trnavskom kraji, najdynamickejší medziročný rast členov aliancie na úrovni až 42,7% však hlási METRO Košice.
„O vstup do aliancie prejavuje záujem stále viac predajní z celého Slovenska a reakcie sú veľmi pozitívne. Viacerí majitelia malých obchodných prevádzok nám potvrdili, že Môj obchod dal ich podnikaniu druhú šancu. Nielenže sa vďaka aliancii vyhli krachu, ale ich predaje reálne vzrástli a ich vlastní zákazníci rozvoj predajne vysoko ocenili,“ podčiarkuje úspech projektu Martin Jaroš a na záver pripomína, že veľkoobchod pri príležitosti 50. výročia partnerstva skupiny METRO s nezávislými podnikateľmi na september a október pripravil aj atraktívne jubilejné zľavy a akcie.