Americké maloobchodné tržby pred vianočnými sviatkami stúpli najrýchlejším tempom za 17 rokov. Tržby prudko vzrástli napriek tomu, že kupujúci čelili vyšším cenám, nedostatku produktov a šíreniu nového variantu koronavírusu.
Podľa správy SpendingPulse, ktorú zostavuje spoločnosť Mastercard, tržby maloobchodu USA sa pred sviatkami medziročne zvýšili o 8,5 percenta. Správa mapuje všetky druhy platieb vrátane platieb hotovosťou a debetnými kartami.
Niektorí nakupovali cez e-shopy
Po tom, ako sa objavil variant koronavírusu omikron, niektorí spotrebitelia zostali doma a presunuli svoje výdavky do elektronického obchodu, ale tržby zostali silné.
Domácnosti v Európskej únii mali pre pandémiu vyššie výdavky na bývanie, menej platili za dopravu či kultúru
„Naozaj mám dobrý pocit z toho, ako sa táto sezóna skončila,“ povedal Steve Sadove, poradca spoločnosti Mastercard.
Obchod potiahli odevy a klenoty
Výsledky amerického maloobchodu za predvianočné obdobie, čiže od 1. novembra do 24. decembra, podporil najmä predaj odevov a klenotov. Tržby za odevy sa zvýšili o 47 percent, predaj klenotov vzrástol o 32 percent a odbyt elektroniky o 16 percent.
Tržby za predaj prostredníctvom internetu sa medziročne zväčšili o 11 percent a obchodné domy oproti rovnakému obdobiu roku 2020 zaznamenali rast tržieb o 21 percent.