Prvých desať miest podľa indexu CBISM za rok 2013:
1. Londýn
2. Sydney
3. Paríž
4. New York
5. Rím
6. Washington D.C.
7. Los Angeles
8. Toronto
9. Viedeň
10. Melbourne
K týmto záverom dospel pravidelný dvojročný Anholtov index GfK City Brands (CBISM) zameraný na skúmanie sily a atraktivity mesta ako značky, ktorý posudzuje 50 miest.
„Index CBISM neposudzuje mesto iba na základe jedného kritéria. Poskytuje celkový obraz, ktorého súčasťou je aj sociálne a kultúrne prostredie mesta, jeho podoba a atmosféra, verejné služby, ekonomické a vzdelávacie možnosti a spôsob, akým mesto vplýva na svet,“ vysvetlil nezávislý strategický poradca pre oblasť národnej identity a imidžu Simon Anholt.
Londýn obsadil prvú priečku aj medzi mestami, ktorých návštevníci a návštevníčky majú pocit, že práve tu nájdu pochopenie pre svoju kultúru a ľahko sa tu udomácnia. V tomto rebríčku za ním nasledovali Sydney a New York.
Pri posudzovaní miest podľa ich obyvateľov zvíťazilo Sydney. Na druhom mieste je Toronto. Dejisko budúcoročného svetového šampionátu vo futbale a olympijských hier 2016 Rio de Janeiro získalo v kategórii obyvateľ tretie miesto. „Mesto by sa však malo zamerať na ďalšie oblasti, ktoré budú pre úspech spomínaných dvoch udalostí kľúčové. V oblasti bezpečnosti obsadilo totiž mesto 47. z celkových 50. miest,“ povedal Anholt. Sydney taktiež zvíťazilo, pred Ženevou a Viedňou, v pocite bezpečia, ktorý poskytuje svojim návštevníkom.
Tohtoročné výsledky Anholtovho indexu GfK City Brands vychádzajú z celkovo 5 144 rozhovorov uskutočnených v Austrálii, Brazílii, Číne, Francúzsku, Nemecku, Indii, Rusku, Južnej Kórei, Veľkej Británii a Spojených štátoch amerických. Respondenti boli starší ako 18 rokov a svoje odpovede uviedli v on-line rozhovoroch. Práce v teréne sa uskutočnili od 8. do 23. mája 2013.
Informácie pochádzajú z webovej stránky www.gfk.sk.