Najväčšia etiópska banka sa údajne pokúša získať späť približne 40 miliónov eur po tom, čo technická chyba umožnila zákazníkom vybrať z bankomatov viac, ako mali na svojich účtoch.
Veľkú časť vybrali študenti
Po zistení problému v Komerčnej banke Etiópie sa v bankomatoch po celej Etiópii tvorili dlhé rady, informovali miestne médiá.
Bezdomovec nemusí zaplatiť pokutu 200 eur z čias pandémie COVID-19, rozhodnutia boli vydané v hrubom rozpore so zákonmi
Správy o chybe v sobotu šírili na sociálnych sieťach univerzitní študenti, ktorí vybrali veľkú časť peňazí, uviedol generálny riaditeľ banky Abe Sano.
Vypli celý bankový systém
Banka neuviedla, koľko peňazí bolo vybratých, ale Abe Sano novinárom povedal, že počas poruchy sa uskutočnilo pol milióna transakcií. Miestne noviny informovali, že sa stratilo 2,4 miliardy etiópskych birrov, čo je asi 39 miliónov eur.
Problém spôsobila skôr „rutinná aktualizácia a kontrola systému“ ako kybernetický útok, uviedla Etiópska centrálna banka vo vyhlásení.
Etiópsky bankový systém bol na niekoľko hodín vypnutý, kým sa problém vyriešil, pričom zákazníci si nemohli vybrať hotovosť.
Komerčná banka Etiópie, založená v roku 1963, je najväčšou bankou v krajine so 40 miliónmi klientov. Abe Sano povedal, že banka spolupracuje s políciou na vymáhaní stratených peňazí. Banka nebude žalovať študentov, ktorí si vybrali hotovosť, ktorá im nepatrila, povedal riaditeľ.