BRATISLAVA 22. marca 2018 (WBN/PR) – Zníženie používania plastov aspoň o 20% a 100% recyklovateľnosť plastových obalov vlastných značiek, k tomu sa s výhľadom do roku 2025 zaviazala spoločnosť Lidl Slovenská republika.
Spoločnosť Lidl si uvedomuje svoju zodpovednosť k životnému prostrediu a vynakladá preto značné úsilie na jeho ochranu. Najnovšie si diskontný reťazec stanovil ambiciózny cieľ obmedziť používanie plastov o najmenej 20% a zároveň 100% recyklovateľnosť plastových obalov vlastných značiek do roku 2025. Vlastné značky pritom predstavujú približne 80% sortimentu Lidlu na Slovensku. Lidl týmto krokom podporí nedávno prijatú celoeurópsku stratégiu pre plasty z dielne Európskej komisie.
Úspornejšie obaly, menší podiel plastov
Lidl sa dlhodobo snaží znižovať objem použitých obalových materiálov a zároveň zvyšovať ich recyklovateľnosť. Stanovené ciele sú teda logickým pokračovaním tejto stratégie. „Spolu s našimi dodávateľmi uvažujeme o tom, pri ktorých produktoch môžeme úplne odstrániť plastové obaly, alebo ich nahradiť inými, ekologickejšími alternatívami. Pri ovocí a zelenine ponúkame čoraz viac nebalených produktov. O takýto postup sa snažíme aj pri iných tovarových skupinách – napríklad pri niektorých druhoch oblečeniach sme už dávnejšie úplne odstránili plastové fólie,“ povedal Martin Nagy, konateľ spoločnosti Lidl zodpovedný za oblasť nákupu. Diskontný reťazec zároveň na Slovensku momentálne už iba dopredáva deväťcentové igelitky a postupne rozširuje ponuku ekologických tašiek vhodných na viacnásobné použitie.
Lidl prispieva k znižovaniu emisii
V roku 2017 Lidl na Slovensku celkovo recykloval takmer 800 ton plastov. Vo všetkých 131 predajniach a troch logistických centrách diskontného reťazca platí politika dôsledného triedenia odpadu – papiera, plastov a batérii. „Lidl Slovenská republika sa radí medzi spoločnosti s najvyššou mierou úspory emisií, čím významne prispieva k zníženiu produkcie globálnych emisií a k ochrane životného prostredia, čo potvrdil aj výsledok environmentálneho auditu v rámci medzinárodného projektu ZODPOVEDNÁ SPOLOČNOSŤ,“ uviedla Ing. Anna Darnadyová z Organizácie zodpovednosti výrobcov ENVI – PAK.
O zodpovedný prístup k prírode sa Lidl snaží vo všetkých fázach svojej činnosti. Logistické centrum Sereď je jednou z ekologicky najohľaduplnejších priemyselných stavieb na svete, čo potvrdzuje najvyšší stupeň medzinárodnej certifikácie BREEAM. Všetka energia dodaná do objektov spoločnosti Lidl Slovenská republika pochádza z obnoviteľných zdrojov a reťazec na strechách svojich predajní tiež inštaluje fotovoltaické panely na výrobu elektrickej energie priamo zo slnka. Diskontnému reťazcu sa zároveň darí priebežne znižovať spotrebu elektrickej energie – v ročnom vyjadrení asi o 5 kWh/m2. Na parkoviskách vybraných logistických centier a predajní Lidl Slovenská republika sa nachádzajú nabíjačky na elektromobily a elektrobicykle, ktorých použitie je bezplatné. Lidl bol taktiež jednou z prvých spoločností na Slovensku, ktoré získali certifikát pre zodpovedné organizácie. Subjektom, ktoré vyhovejú kritériám environmentálneho auditu, ho udeľuje ENVI-PAK.