Štátny tajomník Ministerstva dopravy SR Jaroslav Kmeť potvrdil, že aktuálne prebieha projektovanie a samotné práce v teréne sa rozbehnú pravdepodobne na jar.
V prípade oboch rozostavaných tunelových úsekov diaľnice D1 na severe Slovenska momentálne platí dokončenie v druhej polovici roka 2024, potvrdil štátny tajomník Jaroslav Kmeť.
Rok 2023 bude podľa najazdených vlakových kilometrov rekordný, Železničná spoločnosť Slovensko plánuje odjazdiť cez 38 miliónov vlakokilometrov a vypraviť takmer 644-tisíc vlakov.
Štátny tajomník Jaroslav Kmeť sa v rozhovore vyjadril k viacerým aktuálnym témam vo výstavbe diaľničnej infraštruktúry, ale aj k zvýšeniu cien diaľničných známok a fungovaniu mýtneho systému.
Prezident profesijnej organizácie autobusových dopravcov Peter Sádovský tvrdí, že pokiaľ železnica nebude fungovať ako švajčiarske hodinky, prepájanie vlakov a autobusov bude veľmi obtiažne.
Sieť vymedzených úsekov sa predĺžila o 11 kilometrov na 8 242 kilometrov. Pribudlo jedenásť nových a skončila sa platnosť piatich úsekov, upravené sú rôzne parametre na 80 úsekoch.
Ceny diaľničných známok sa na Slovensku naposledy upravovali v roku 2011 a odvtedy podľa rezortu dopravy dĺžka siete diaľnic a rýchlostných ciest narástla približne o tretinu, teda o tristo kilometrov.
Rozpočet v tomto roku neumožnil vyššiu mieru financovania do údržby, ale ani zvýšenie miezd. Situácia vyústila do vyhlásenia štrajkovej pohotovosti v spoločnosti na jeseň.
Spoločnosť upravila cenovú politiku, čo sa prejavilo na výške tržieb, racionalizovala náklady a predpokladá dosiahnutie kladného výnosu EBITDA napriek tomu, že príspevky z rezortu dopravy boli znížené o viac ako 50 %.