KinectShop: Nový spôsob virtuálneho nakupovania

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
KinectShop
Foto: emergingexperiences.com

BRATISLAVA 13. júna (WEBNOVINY) – KinectShop je zatiaľ len pracovným názvom pre nový spôsob nakupovania na princípe rozšírenej reality. Jeho základom je inovatívna technológia, rozširujúca možnosti pohybového ovládača Microsoftu pre hernú konzolu Xbox 360 o rozpoznávanie končekov prstov. Kto presne nevie, čo Kinect je a na akom princípe pracuje, môže si na tomto mieste prečítať náš test tohto unikátneho zariadenia.

Vďaka novej technológii môže záujemca z virtuálnych regálov a vešiakov „brať“ oblečenie a módne doplnky a trojrozmerne si ich z rôznych uhlov prezerať priamo na vlastnej postave. To je možné aj preto, že kamery a ďalšie senzory Kinectu snímajú konkrétnu postavu a jej telesné proporcie.

Špeciálnym gestom sa KinectShop aktivuje, následne si možno z jeho menu pohybom ruky vybrať konkrétny produkt – napríklad kabelku, ako ukazuje nižšie uvedené demonštračné video:

KinectShop from Razorfish – Emerging Experiences on Vimeo.

Jednoduchými pohybmi ruky v zápästí ju možno natáčať do rôznych uhlov presne tak, ako keby ste mali pred zrkadlom v ruke skutočnú kabelku. Ak sa vám páči, otvorenou rukou aktivujete menu, v ktorom si ju uložíte medzi obľúbené položky. Záujemca môže dokonca svoje fotografie v novom oblečení alebo s novými módnymi doplnkami zdieľať na sociálnej sieti (Twitter alebo Facebook) a priateľov požiadať o ich ohodnotenie. A to zďaleka nie je všetko.

Z KinectShopu možno pri produktoch, pridaných medzi obľúbené, nasnímať QR kód, využiť telefón s technológiou NFC na priame navigovanie ku konkrétnemu tovaru v kamennom obchode alebo mobilnú aplikáciu na jeho priame zakúpenie. V budúcnosti by mal byť tento internetový obchod s virtuálnymi „skúšobnými kabínkami“ rozšírený o uchovávanie individuálnych preferencií zákazníkov, čo by umožňovalo ponúknuť im tovar, zodpovedajúci ich vkusu a pribudnúť by mali aj mikrofóny na jeho hlasové ovládanie.

KinectShop nie je dielom Microsoftu, ale Emerging Experiences Group, súčasti agentúry Razorfish, ktorá je jednou z popredných svetových spoločností zaoberajúcich sa komerčnými interaktívnymi technológiami a ich marketingovým využitím. Zatiaľ má iba podobu konceptu, ukazujúceho potenciál rozšírenej reality a jej možné komerčné využitie.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Microsoft