Bratislava, 28.4.2017 ( WBN/PR ) – Centrálny depozitár cenných papierov SR, a.s. (CDCP) uplatňuje od 1.apríla 2017 nové postupy pri poskytovaní služieb emitentom za účelom efektívnejšieho a jednoduchšieho poskytovania služieb, ako aj za účelom transparentnejšieho poskytovania informácií emitentom.
Užitočné zmeny v spôsobe poskytovania služieb emitentom zaknihovaných cenných papierov a emitentom listinných akcií na meno, ktoré sú platné od 1.4.2017, umožnilo zavedenie Obchodných podmienok CDCP. Okrem práv a povinností CDCP a emitenta, nové Obchodné podmienky upravujú aj postupy pri uzatváraní zmlúv a predkladaní požiadaviek na služby. V prípade zaknihovaných cenných papierov sa to týka predkladania požiadaviek na služby súvisiace so zriadením registra emitenta, registráciou emisie, zápisom zmien údajov o emitentovi alebo o emisii v registri emitenta, zápisom údajov o zaknihovaných cenných papieroch na účty a zrušením registrácie emisie.
Medzi konkrétne zmeny, ktoré uľahčia emitentom realizáciu služieb v CDCP, patrí najmä:
• zjednodušenie formy a spôsobu predkladania požiadaviek na služby,
• nahradenie uzatvárania vybraných zmlúv a dodatkov podaním príkazu,
• možnosť predkladania požiadaviek na službu poštou,
• upustenie od predkladania určitých dokumentov.
Predkladanie požiadaviek bez osobnej účasti
„S výnimkou registrácie nových emisií, pri ktorých CDCP aj naďalej vyžaduje osobnú účasť emitenta, pri všetkých ostatných službách, týkajúcich sa zaknihovaných alebo listinných cenných papierov, je po novom možné podávať pokyny alebo požiadavky na služby aj prostredníctvom pošty s úradne osvedčenými podpismi. Túto možnosť ocenia najmä emitenti, ktorí museli za službami CDCP cestovať do Bratislavy z rôznych kútov Slovenska,“ uvádza Ing. Iveta Macková, vedúca odboru Emisií CDCP. „Samozrejme, naďalej je možné predkladať požiadavky na služby aj osobne. Našich klientov u nás v CDCP vždy radi privítame,“ dodáva pani Macková.
Elektronické formuláre
Niektoré služby, pri ktorých bolo doteraz nutné uzatvárať zmluvy alebo dodatky k zmluvám, sa budú riešiť jednoduchšie – podaním príkazu. Oproti predošlým postupom je novinkou aj to, že doteraz všetky zmluvy, na základe požiadavky klienta, pripravovalo výlučne CDCP. V súčasnosti si už klienti môžu zmluvy alebo príkazy vyhotoviť aj sami, stačí, ak elektronicky vyplnia formuláre dostupné na webových stránkach CDCP a podpísané v dvoch vyhotoveniach pošlú poštou na adresu CDCP.
Transparentnejšie informácie
Navyše, vďaka zavedeniu všeobecne platných Obchodných podmienok, bolo možné tieto zmluvy a formuláre na služby výrazne skrátiť, čím sa stali prehľadnejšími a zrozumiteľnejšími. Menší počet strán, ktoré je potrebné tlačiť, prinesie taktiež podstatné zníženie spotreby papiera. „V budúcnosti plánujeme plne elektronizovať celý tento proces vrátane podpisu a podania týchto požiadaviek, takže tieto dokumenty v papierovej podobe už nebudú vôbec potrebné,“ informuje Iveta Macková.
Flexibilnejšie služby pre všetkých emitentov
Emitentom, ktorí registrovali svoje emisie a zoznamy akcionárov do 31.3.2017 CDCP odporúča pristúpiť k Obchodným podmienkam prostredníctvom uzatvorenia osobitného dodatku k už existujúcej zmluve. Benefity jednoduchšieho, flexibilnejšieho a rýchlejšieho predkladania požiadaviek tak budú dostupné aj im.
Bližšie informácie sú dostupné na web stránke CDCP v časti Emitenti na linku https://www.cdcp.sk/links.php?id=43.