BRATISLAVA 24. februára (WEBNOVINY) – Jeden z najtalentovanejších okruhových jazdcov na Slovensku Matej Homola si pred štartom novej sezóny 2015 vytýčil veľmi smelý plán. Po dvoch predchádzajúcich tituloch vicemajstra Európy v seriáli okruhových automobilových pretekov FIA ETCC (2013, 2014) sa túži dostať na najvyššiu priečku. V novej sezóne chce byť majstrom Európy v sérii FIA ETCC SMT (single make trophy).
Homolove smelé plány sú logickým krokom
„Po dvoch druhých priečkach v Európe je to z mojej strany logický krok. Pre mňa predsa nemá žiadny zmysel klásť si nižšie ciele,“ zdôraznil mladý slovenský pretekár a pokračoval: „Samozrejme, že do novej sezóny idem s pokorou, ale maximálne pripravený. Nejdem zo seba robiť majstra sveta, ale urobím všetko pre to, aby som splnil vytýčený cieľ. Aj keď v našom automobilovom športe neviete povedať, čo bude o týždeň, o mesiac. Netušíte, ako sa vám bude dariť pri testovaní, v tréningu alebo priamo na pretekoch.“
K naplneniu smelého plánu mu má pomôcť ročná zmluva s ročnou opciou. Tú už v závere minulého roka podpísal so známou automobilovou firmou, ktorá má zastúpenie na Slovensku. Riaditeľ jej slovenského zastúpenia Matej Macháček pomohol Matejovi Homolovi vybaviť nové súťažné vozidlo Seat Leon Cup Racer, za volantom ktorého rodák z Bratislavy odjazdí celý šesťdielny seriál pretekov.
Prvýkrát by sa v novom drese s novou technikou mal predstaviť na prelome apríla a mája (29. 4. – 3. 5.) na jemu dobre známom okruhu Hungaroring. Po dôkladnom testovaní novej techniky bude práve známy okruh neďaleko Budapešti miestom jeho tohtoročnej súťažnej premiéry.
Nové súťažné auto privezú z Barcelony
„Oproti minulému roku sme sa posunuli trochu ďalej. Poučili sme sa z toho, že sezóna sa nedá chystať úplne na hrane. Preto tento týždeň by som mal odcestovať priamo do Barcelony, kde by sme si vo fabrike mali prevziať nové súťažné auto, aby sme mali čas dôkladne ho preveriť ešte pred ostrými súťažami. Minulý rok sa nám to z rôznych dôvodov, najmä ekonomických, nepodarilo. Ja som sa do správneho súťažného rytmu dostal až v tretích – štvrtých pretekoch súťažného ročníka, čo bolo na súboj o európske prvenstvo už neskoro,“ tvrdil Matej Homola.
Jeho otec a manažér v jednej osobe na margo minuloročnej sezóny povedal, že udalosti, ktoré sa na jej začiatku stali, boli síce nepríjemné a finančne náročné, ale aj havária na mokrom okruhu vo Francúzsku (Paul Ricard, pozn.) bola pre niečo užitočná.
„Po havárii sme totiž zistili, že Taliani nám predali auto, ktoré bolo v horšom technickom stave ako pôvodne deklarovali… Po Maťovej havárii sme ho dali s vypätím všetkých síl dokopy, pričom sme zreparovali aj tie časti, ktoré boli vhodné akurát tak do šrotu. Ak by Maťo nehavaroval vo Francúzsku, pravdepodobne by jeho auto nečakane doslúžilo na niektorých iných pretekoch, čo by mohlo mať až fatálne následky. O titul majstra Európy sme síce prišli, ale jazdcovi sa našťastie nič nestalo. Preto teraz môžeme verejne deklarovať ďalšie smelé plány, ktorých naplnenie je v Maťových silách. Verím, že s novou technikou sa nám podarí splniť cieľ, o ktorom teraz hovoríme. Bolo by už načase, aby slovenský jazdec priniesol domov titul európskeho šampióna v okruhových súťažiach,“ priblížil Jaroslav Homola nešťastný úvod minuloročnej sezóny vo Francúzsku.
WTCC padlo pre ‚mastnú‘ vstupenku
„Maťa sledujeme už dlhší čas. Keďže ‚podnikáme‘ v rovnakom odvetví ako on, nemohli našej pozornosti ujsť jeho úspechy v rámci seriálu ETCC. Preto chceme byť pri tom, keď bude útočiť na titul majstra Európy. Chceme mu v tom úsilí pomôcť, lebo Maťo je charizmaticky jazdec a víťazný typ športovca, ktorý má našu všestrannú podporu. Pri rokovaní s Homolovcami sme veľmi skoro našli spoločnú reč. Som rád, že sme sa dohodli na spolupráci,“ uviedol Matej Macháček pri prezentácii nového súťažného automobilu pre Mateja Homolu.
Jaroslav Homola sa nevyhol ani snahe dostať syna a celý tím do prestížneho svetového seriálu WTCC, ktorú v minulosti viackrát spomínali. „Celé naše úsilie sa skončilo v novembri minulého roka. Všetko padlo, prepáčte mi za výraz, na ‚obludných‘ peniazoch, ktoré sme museli zohnať v priebehu niekoľkých mesiacov. Sedadlo jazdca v seriáli WTCC stojí neuveriteľné peniaze, my sme zo sumy milión eur dokázali zabezpečiť sedemdesiat percent. Viac sa nedalo. Darmo nám rôzne štátne organizácie odkazovali, že nás podporujú v snahe dostať prvého Slováka do seriálu FIA WTCC, finančne nám nemohli pomôcť. Preto sme sa rozhodli aj tretí rok zostať v seriáli ETCC a bojovať o titul majstra Európy. Na to nám bude stačiť plánovaný rozpočet na celú súťažnú sezónu 2015 vo výške 250 000 eur. Sen o prvom Slovákovi v seriáli WTCC však nosíme v sebe ďalej. Tejto smelej vízie sa dopredu a bez boja určite nevzdávame. Verím, že nová spolupráca a nová technika nás posunie ďalej,“ priblížil Jaroslav Homola snahu firmy Homola Motorsport prezentovať sa raz v ostrých súbojoch o titul majstra sveta v automobilových okruhových súťažiach.
29. apríla – 4. mája: Hungaroring (Maď.)
17. – 21. júna: Slovakiaring (SR)
24. – 28. júna: Paul Ricard (Fr.)
2. – 6. septembra: Brno (ČR)
16. – 20. septembra: Zolder (Belg.)
5. – 11. októbra: Pergusia (Tal.)