BRATISLAVA 26. januára (WEBNOVINY) – Zákazníci a zamestnanci IKEA, ktorí sa pridali k hnutiu plyšových hračiek 2010, umožnili nadácii IKEA Foundation podporiť sumou 11,4 milióna eur projekty organizácií UNICEF a Save the Children zamerané na podporu práva detí na prístup ku kvalitnému vzdelávaniu. Agentúru SITA o tom informovala hovorkyňa UNICEF Slovensko Anna Beňová.
IKEA Foundation získala jedno euro za predaj každej plyšovej hračky a detskej knihy z rekordného počtu 8,6 milióna predaných plyšových hračiek a detských kníh v období od 1. novembra do 23. decembra minulého roka vo viac ako 300 obchodných domoch IKEA na celom svete. Nadácia rovnako získala jedno euro za predaj každého výrobku zo sortimentu Detská IKEA a každého špeciálneho detského jedla predaného počas záverečného týždňa kampane 2010 v reštauráciách IKEA. Zákazníci obchodného domu IKEA v Bratislave prispeli tento rok sumou 49 511 eur. Celková doteraz vyzbieraná suma zo Slovenska je 186 580,50 eur.
Od roku 2003 umožnila Kampaň plyšových hračiek nadácii získať 35,2 milióna eur, ktoré pomáhajú ôsmim miliónom detí v takmer 40 krajinách. Vďaka príspevku IKEA Foundation môžu organizácie UNICEF a Save the Children rozšíriť súčasné projekty a začať nové v 22 krajinách v Afrike, východnej Európe a v Ázii. Projekty prispievajú na lepšie vybavenie škôl vodou a toaletami, zlepšenie prístupu k vzdelávaniu detí menšín, na poskytovanie vzdelávacích pomôcok a na tréningy učiteľov s cieľom naučiť ich školiace techniky priateľské k deťom.