Slovenská pošta vystríha pred podvodníkmi, ktorí zneužívajú jej identitu. Zachytila už temer 50 podvodných správ v podobe SMS, MMS, mailov či telefonátov. Prostredníctvom nich adresáta vyzývajú na uhradenie rozličných poplatkov.
Ide napríklad o poplatky za skladovanie či doručenie zásielky, za zmenu doručenia zásielky či colné poplatky. Hovorkyňa Slovenskej pošty Iveta Dorčáková o tom informovala v tlačovej správe.
Pošta apeluje na občanov, aby boli ostražití a nezadávali citlivé bankové údaje. Pripomína tiež, že nikdy nepožaduje úhradu poplatkov prostredníctvom SMS, MMS či mailov. Nesprostredkúva ani platby.
Zásielky hradia klienti pri objednávaní tovaru alebo pri preberaní zásielky na pošte, od kuriéra či v BalíkoBOXe. Takisto pri prevzatí zásielky uhrádza klient colné poplatky či dane z pridanej hodnoty.
Na webe Slovenskej pošty je možné pozrieť si ukážky falošných správ a mailov.