BRATISLAVA 10. februára (WBN/PR) – Dve víťazstvá, jedno druhé a dve tretie miesta. To je vynikajúca bilancia pivovaru Hurbanovo na 26. ročníku medzinárodnej degustačnej súťaže Zlatá pivná pečať. Tento rok bolo jedno z najväčších európskych zápolení veľkých i malých pivovarov súčasťou Medzinárodného pivného festivalu v Českých Budějoviciach. Sily si zmeralo až 225 pivovarov, čo je najviac v histórii súťaže. Reprezentovali 22 krajín vrátane pivných veľmocí ako Nemecko, Veľká Británia, Belgicko, Holandsko či exotických zástupcov z Japonska, Mongolska alebo Kazachstanu. Hurbanovský pivovar získal celkovo 5 trofejí, čo je najviac zo všetkých účastníkov renomovaného podujatia s bohatou tradíciou. V pivných kategóriách dosiahlo veľký úspech pivo Zlatý Bažant s tromi umiestneniami na najvyšších priečkach, v kategórii ciderov, ktorá sa na súťaži hodnotila v tomto roku prvýkrát, triumfoval cider Strongbow z Hurbanova s dvomi medailovými oceneniami.
Význam úspechu spoločnosti HEINEKEN Slovensko v súťaži podčiarkuje nielen nárast počtu pivovarov, ale aj prihlásených vzoriek. O zlaté, strieborné a bronzové pečate sa tento rok snažilo až 1110 pív a ciderov. Na objektívnosť ich anonymnej degustácie dohliadali medzinárodné certifikačné autority ako Bureau Veritas, TÜV SÜD, 3EC International a Štátna poľnohospodárska a potravinárska inšpekcia ČR. Z 33-och Zlatých pivných pečatí, ktoré organizátori v tomto roku na súťaži udeľovali, získali zahraničné pivovary len deväť, z toho dve putujú na Slovensko do pivovaru v Hurbanove, spolu s ďalšími tromi umiestneniami.
Ocenenie Bronzová pivná pečať v kategórii svetlých desať stupňových pív si spomedzi 42 kandidátov vybojoval Zlatý Bažant 10%. V kategórii tmavých výčapných pív si ďalší reprezentant značky Zlatý Bažant Tmavé dokonca siahol na striebornú priečku. Pozíciu lídra na slovenskom trhu a najväčším počtom pečatí oceneného účastníka súťaže hurbanovský pivovar potvrdil v kategórii nealkoholických pív, v ktorej sa Zlatý Bažant Nealko umiestnil na 1. mieste a získal ocenenie Zlatá pivná pečať.
Okrem tradičných pivovarníckych kategórií po prvý raz v histórii súťaže súperili medzi sebou aj cidery. Dominoval im najpredávanejší cider na svete Strongbow vyrábaný aj v Hurbanove. Najúspešnejší bol Strongbow Honey, ktorý svoju kategóriu vyhral. Tretie miesto získal Strongbow Gold Apple a úspech v podobe 5. miesta zaznamenal Strongbow Red Berries.
„Zisk najväčšieho počtu ocenení v konkurencii vyše 200 pivovarov na súťaži európskeho významu je pre nás obrovským úspechom. Pivá značky Zlatý Bažant si veľmi úspešne počínali v mimoriadne konkurenčnom prostredí českých, slovenských i zahraničných pív, a náš Strongbow kategóriu ciderov doslova prevalcoval. Triumf hurbanovského pivovaru v Českých Budějoviciach je správou, že kvalitu našich produktov oceňujú nielen naši konzumenti, ale pozitívne ju hodnotia aj nezávislí odborníci,“ zhodnotil Odin Goedhart, generálny riaditeľ spoločnosti HEINEKEN Slovensko.