HP: Falzifikáty sú pre nás jedným z najvážnejších problémov

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Drlik
Lukáš Drlík: "Po ekonomickej stránke je falšovanie rovnako nebezpečné a výnosné ako obchod s drogami." Foto: Martin Kamenický

BRATISLAVA 9. apríla (WEBNOVINY) – Pokiaľ spoločnosť HP hovorí o falzifikátoch, treba ich jednoznačne odlíšiť od opakovane plnených kaziet a tonerov. Ak iná spoločnosť tieto materiály od HP použije, naplní ich vlastným atramentom a ponúka pod vlastnou značkou, HP proti tomu nič nenamieta a považuje to za absolútne legálne. V tomto prípade sa totiž zákazník podľa nej veľmi rýchlo presvedčí o kvalitatívnom rozdiele medzi originálnou a repasovanou náplňou a drvivá väčšina sa veľmi rýchlo vráti k originálom.

Kvalita sa ukáže

Len pre názornosť: V roku 2008 urobila spoločnosť QualityLogic veľké porovnanie originálnych a repasovaných tlačových kaziet. Pri repasovaných sa problémy vyskytli pri 51 zo 168 testovaných kaziet siedmych rozličných výrobcov, pri origináloch od HP ani pri jednej z 24 testovaných.

Falzifikáty sú podľa HP presne to, čo si pod týmto pojmom intuitívne predstavíme – falošné tlačové kazety, ponúkané v originálnych krabiciach od HP. Podľa Lukáša Drlíka, ktorý je v HP zodpovedný za boj proti falšovaniu v celom regióne EMEA sa v našich končinách stáva, že falošné produkty sú pridávané hlavne do veľkých objednávok smerujúcich napríklad pre štátne inštitúcie, kde sú pomiešané so skutočnými originálmi, čo sťažuje ich identifikáciu. Falšovateľom sa to vypláca, pretože na jednej tlačovej kazete majú oproti originálom o 100 až 500 percent vyšší zisk. Falzifikáty sú pritom častokrát profesionálne balené a ich výrobcom sa podarilo sfalšovať dokonca aj ochranné hologramy.

Falzifikát
Foto: Martin Kamenický

Pravé a falošné

Nie však úplne, pretože HP pri ich výrobe použilo špeciálnu technológiu, pri ktorej sa na nich mení obraz nielen ak nimi pohýbete sprava doľava, ale aj zhora dole. Falšovatelia zvládli len hologramy s ľavo-pravým pohybom, vo vertikálnom smere sa nehýbu. To je jeden z najjednoduchších spôsobov, ako falošný produkt rozpoznať. Nie však jediným – na origináloch je hologram umiestnený vždy tak, aby sa pri vybaľovaní produktu fyzicky zničil, teda zväčša na spoji krabice. Ak je inde, je to ďalším z príznakov, že nemusí ísť o originál. Po vybalení patrí k ďalším príznakom nekvalitná tlač, prípadne znečistenie tonerovým práškom alebo chýbajúce farebne pásky, určené k odstráneniu pri inštalácii.

Original
Foto: Martin Kamenický

HP na to neupozorňuje nadarmo. Falšovanie tonerov sa totiž týka všetkých známejších značiek a spôsobilo im naozaj veľké škody, nehovoriac už o tom, že ak bude klient s falzifikátom nespokojný, pričom sa domnieva, že má originál, v budúcnosti dá prednosť inej značke. Pre názornosť – len za posledné štyri roky bolo v regióne EMEA zadržaných 9 miliónov falzifikátov, zahájených vyše 1000 vyšetrovaní, podniknutých 500 priamych zásahov proti falšovateľom a zahájených 2500 auditov s cieľom odhaliť falšovanie. Tu si môžete pozrieť video z jedného z priamych zásahov proti falšovateľom v Taliansku:

Problematické regióny

V našom bezprostrednom okolí sú podľa HP najväčšie problémy s falšovaním originálov v Poľsku a veľa falošných tonerov a tlačových kaziet sa k nám dostáva aj z ďalších dvoch mimoriadne problematických oblastí – Ruska a Číny. Často sa za výrazne nižšie ceny ponúkajú cez internetové aukčné portály.

Od roku 2005 falšovatelia len pri produktoch HP spôsobili škodu, prevyšujúcu miliardu dolárov a odborníci hovoria, že z hľadiska ekonomickej škody je falšovanie rovnako nebezpečné ako obchod s drogami, len štátne orgány mu zatiaľ málokde venujú primeranú pozornosť, pretože pri ňom neprichádza k priamemu ničeniu majetku ani ohrozeniu zdravia postihnutých.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie HP