BRATISLAVA 28. novembra (WBN/PR) – Podľa Dalibora Slávika, experta na talent manažment a headhuntera zo spoločnosti SLAVIK & STELL s.r.o./Executive Search & Advisory/, je pri hľadaní prvého jobu po škole veľmi dôležitá proaktivita uchádzača. „Váš životopis musí mať príbeh. Aj keď ste doteraz len študovali, nebojte sa uviesť projekty, na ktorých ste pracovali počas štúdia. Ak reagujete na konkrétne ponuky, nechoďte na to „kobercovými náletmi“, ale vždy zvážte slová sprievodného emailu tak, aby hovorili o vašej motivácii pracovať na danej pozícii,“ upozornil Slávik na častý omyl uchádzačov na neformálnej Diskusii v galérii študentom Paneurópskej vysokej školy.
Ako sa vyzbrojiť?
Možno sa to nezdá, ale dôležité je predstaviť sa plným menom už pri odpovedaní telefonátov. Uvedenie fotografie do CV je dvojsečná zbraň. Je napríklad vhodné v prípade, že sa uchádzate o prácu, v ktorej je príjemný vzhľad očakávaný. Ak však fotografia, tak decentná. Ako kľúčové vidí Slávik naštudovanie si informácií o firme, do ktorej idete na pohovor. „Pohladkajte svoj smartfón a zistite si o nej čo najviac. Ukážete, že sa o danú prácu skutočne zaujímate,“ radí a dopĺňa, že sa netreba báť aktívne oslovovať firmy a manažérov so záujmom o prácu. Majú totiž radi aktívnych ľudí, ktorí vedia, čo chcú.
Komunikácia – základ úspechu
Podľa Slávika je dnes dôležitá komunikácia. „Dnes už aj v IT oblasti je komunikácia dôležitá. Dávajte si však pozor, aby ste udržali zdravú mieru – nevymýšľajte si. Skúsený personalista rýchlo odhalí umelé pozlátko vášho príbehu,“ upozorňuje headhunter, podľa ktorého personalisti nemajú radi tzv. job hopperov, čiže uchádzačov, ktorí príliš často menia prácu. Zlý signál je tiež aj to, ak pri interviu uvádza záujemca o prácu ako príčinu predošlých odchodov nezhody s nadriadenými.
Tretie oko
Slávik je známym odborníkom a propagátorom profesionálnej sociálnej siete LinkedIn, ktorá podľa neho predstavuje veľmi efektívny nástroj ako pre uchádzačov, tak i pre firmy a agentúry, ktoré obsadzujú pracovné pozície. „LinkedIn šetrí čas a peniaze. Je takpovediac vaším tretím okom. Ak si hľadáte prácu, prípadne len chcete byť v obraze, ideálne je navštíviť LinkedIn aspoň raz za týždeň,“ povedal Slávik, ktorý má cez 5200 kontaktov a tiež publikuje články na tejto sociálnej sieti. Podľa neho Facebook dnes používame skôr na zábavu a Twitter sa na Slovensku ešte výraznejšie nerozšíril.