Francúzsky pretekár Romain Grosjean počas vlaňajšej hrôzostrašnej nehody na Veľkej cene Bahrajnu v rámci motoristickej formuly nabúral v rýchlosti 192 km/h. Vtedajší pilot tímu Haas pri náraze prekonal preťaženie 67G. Pre porovnanie, prudké brzdenie monopostu F1 či štart raketoplánu produkuje približne 6G.
Tieto zistenie priniesli závery vyšetrovania havárie, ktorú nariadila Medzinárodná automobilová federácia (FIA) – riadiaci orgán formuly 1.
Zakliesnený v horiacom aute
Tridsaťštyriročný jazdec zostal po nehode uväznený v horiacom aute, ktoré sa po preniknutí nárazovou bariérou rozrezalo na dve polovice a následne explodovalo do ohnivej gule. Francúz bol takmer 30 sekúnd vo vnútri kokpitu. Plamene šľahali tak silno, že záchranné zložky nemali šancu sa k nemu dostať a vytiahnuť ho do bezpečia. Grosjean však zachoval duchaprítomnosť, zozbieral zvyšky síl a dostal sa z vozidla mimo dosah ohňa.
Grosjeanovi pripadali chvíle po hroznej nehode ako večnosť, spomenul si aj na Nikiho Laudu
Život mu zachránila tzv. svätožiara, ochranný systém Halo, ktorý v F1 zaviedli pred niekoľkými rokmi. Grosjean bol vtedy paradoxne odporcom tohto kroku.
Do pretekov sa vrátil
Vyšetrovanie preukázalo, že keď sa monopost po náraze zastavil, Grosjeanova ľavá noha bola spočiatku zakliesnená. Z horiaceho pekla sa dostal tak, že nohu vytiahol z topánky, posunul opierku hlavy spolu s volantom a vyskočil von.
Havária v Bahrajne predstavovala pre Grosjeana pravdepodobne derniéru na okruhu F1. V tomto roku bude súťažiť v rámci série IndyCar.