Železnice Slovenskej republiky realizujú na trati v sobotu a nedeľu rekonštrukciu v čase od 10:00 do 14:00, pre výlukové práce je osem vlakov nahradených autobusovou dopravou.
Naďalej budú zavedené trvalé obmedzenia traťovej rýchlosti pre zlý celkový technický stav tratí, na odstránenie týchto obmedzení sú potrebné rozsiahle investície.
Rozpočet v tomto roku neumožnil vyššiu mieru financovania do údržby, ale ani zvýšenie miezd. Situácia vyústila do vyhlásenia štrajkovej pohotovosti v spoločnosti na jeseň.
Železničná spoločnosť Slovensko by mala uhradiť manažérovi železničnej infraštruktúry za dodávku trakčnej elektriny v budúcom roku takmer 90 miliónov eur bez DPH.
Nový grafikon ráta so zrušením zastavovania rýchlikov na trati Bratislava – Košice v Piešťanoch a v Leopoldove, či rušením ranných a víkendových spojov do Kútov a z Kútov.
Železnice Slovenskej republiky podľa ministra dopravy nemajú dostatok prostriedkov na vyrovnanie rastúcich cien energií, ale budúci rok to už určite premietnu dopravcom.
Podľa štátneho tajomníka rezortu dopravy v krízovej dobe treba hľadať správne rozhodnutia o cenách pre strategických odberateľov a doprava na Slovensku nesmie byť ohrozená.